Potřebuji poradit
ips
Dobrý den,mám 19 letého syna který se zapletl s partou narkomanú,začal kouřit trávu a po rozhovoru s ním se sebral a odešel z domova,podle uřčitých zdrojú vím že přestal chodit do práce a začal si píchat,nevím jak mu pomoci teda jestli se ještě dá pomoci když on s náma přestal kokunikovat,on si asi myslí že jsme mu ublížili ale my ksme mu chtěli jenom pomoct.Díky za vaší odpověd na můj i-meil.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji Vám za důvěru, se kterou se obracíte na naši poradnu. Vašemu synovi je 19 let a za svůj život je z hlediska zákona plně odpovědný jedině on sám. Vy pro něj můžete být oporou pouze v momentech, kdy ji bude hledat. Nicméně nemůžete mu nic moc nařizovat, ani zakazovat. Jestliže on sám, nechce se svou situací nic dělat, vy mu svou pomoc nevnutíte. Žádné výčitky, vyhrožování ani zákazy v tomto směru nefungují. V současné situaci Vám mohu dát jen několik rad: 1. neodsuzujte syna, ale pouze jeho činy; 2. pokuste se být otevřený v momentě, když bude chtít něco změnit; 3.stanovte jasná a pevná pravidla a nenechte se zneužívat a 4.v neposlední řadě nezapomínejte na zbytek rodiny. Mnohem konkrétnější pomoc by Vám ve Vaší situaci mohla nabídnout jakákoli poradenská linka věnující se této problematice, případně kontaktní centrum. Na našich stránkách najdete několik telefonních čísel. Jestli však nejste z Prahy, ozvěte se klidně znovu, jistě se najde i nějaké kontaktní centrum ve Vašem okolí. S pozdravem, Gabriela Koryntová