mama
Písala som Vám pre tie vyrážky.Mám trošku podozrenie, že dcéra v niečom ide.Všetci priatelia aj okruh spolužiakov sú také hipisácke štýly,aspoň mne sa to tak javí. Obvešaní gorálkami, široké gate, rozgajdaný štýl, na krku koženky.Keď sa stretnú tie objatia, proste dačo tajomné ich spája.Ináč študuje, má výborné známky, je na VŠ, čo sa týka financií nie je náročná.Je ostražitá na svoje veci a na mob. telefón.Doma komunikujeme o kadečom, skúsenosti s týmito vecami poprela,popiera aj alkohol a cigarety, hoci viem že fajčí a čítala som pár meilov o popíjaní ba až spíjaní, čo jej však nechcem predkladať aby som nestratila jej dôveru.Mama sa veľa vecí dozvie a veľa vecí vycti.Som ostražitá, viem aká je dnes doba a ona je taký ješitný typ po mne, hurá do všetkého.U nás sa nepije ani nefajč, rodina je v pohode ale zaujímať sa treba o všetko.Tak dík za pochopenie ,čakám na Váš názor. Prajem veľa trpetlivosti a zdaru.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o dceru obavy, ale nutno říct, že užívání drog by se asi neslučovalo s výborným prospěchem na VŠ, tím, že dcera nemá žádné přehnané nároky co se týče financí a taky tím, že má dcera k Vám důvěru a o svých osobních věcech s Vámi mluví. To, že Vám neřekla o svých zkušenostech s kouřením a alkoholem, je vcelku pochopitelné. Jestliže je Vaše rodina k tomuto nepříliš nakloněna, mohla mít pocit, že by Vás zklamala. A krom toho, podobná tajemství mívá většina dospívajících a mladých lidí. Ta ostražitost, která se týká jejích věcí jako je mobilní telefon je taky pochopitelná - přec jen je dospělá a má nárok na soukromí. Chápu, že chcete vědět, co třeba ve svém volném čase dělá, zvlášt když jste zjistila, že zkušenosti s kouřením a alkoholem popírá, přestože je má. Ale čtení soukromých zpráv dětí, navíc dospělých dětí, není zrovna fair play - možná o Vašich pokusech nahlédnout do jejího soukromí dcera ví a nemá potřebu Vám toho sdělovat víc a proto to je na své osobní věci tak opatrná. Podle všeho to vypadá, že dcera má prostě jen odlišný životní styl, který ve Vás vzbuzuje nedůvěru - ale skupina jejich přátel může být propojena také tím, že poslouchají stejnou hudbu, že si mají co říct, že mají na svět podobné názory jako vaše dcera. Nemusí to být o drogách. Drogy se obvykle projevují jinak. A pokud šlo o ten Váš původní dotaz ohledně vyrážky po pervitinu - nevím, zda dcera něco takového měla, co Vás přivedlo k podezření na užívání pervitinu, ale pokud ano, tak bych spíš soudila, že trpěla kožními problémy z jiného důvodu než užívání drog. Její drogová zkušenost se samozřejmě vyloučit nedá, ale nepřipadá mi příliš pravděpodobná. Takže si nedělejte o dceru takové obavy. Zatím přeji hodně štěstí.