chci pryč
shania
zdravím, mám pocit že mi praskne hlava.... cca od roku 2003 užívám pervitin (z počátku šňupáním, pak už i.v.), první půlrok hodně divoce (45 kilo, hysterka, stíhy+do toho občas subutex a klepky-rivotryl, diazepam) pak už to nešlo a tak jsem vyhledala pomoc v K-centru (přišla jsem na terapii 2x?) sama jsem vysadila (no užívala jsem tak občasně) a pak jsem po cca 2 měsících začala zase užívat denně, ale tak že jsem si pervitin zcele integrovala do svého života (ráno-abych mohla do školy, odpoledne a večer spát)občas jsem vysadila, ale jinak to šlo do května vlastně pořád tak. Přísun nebyl problém, jen začli být problém žíly. Tak jsem vysadila. Během posledního měsíce jsem užívala spíš nárazově(víkend), jenže momentálně mě začla neuvěřitelně mučit psychika neustálou touhou touhou po perníku. Občas se to až nedá vydržet, mám pocit že mi hrábne. U zdroje už nejsem a nechci shánět, ruinovat se, šéfovat...Chci klid!! Omlovám se za tak obsáhlý text, ale chtěla jsem svou situaci popsat (trochu) podrobněji, abyste mi mohli poradit- mám vyhledat pomoc(no asi jo) je lepší skupinová terapie či individuální?(s tý jsem několikrát odešla). Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že Vaše rozhodnutí, že už je potřeba se situací něco dělat, je docela rozumné. Chutě dokážou být velmi mučivé, ale dobrá zpráva je, že čím déle to vydržíte si nedat (bohužel to není úplně v řádu dnů, ale spíš měsíců), tak tím budou méně intenzivní. Jde hlavně o to, mít nějakou podporu, aby to člověk byl schopen zvládnout, den po dni, než se mu podaří se dát trochu do pořádku a než to začne zvládat sám. Taky stojí za to vysadit i jiné drogy včetně trávy a alkoholu, konkrétně alkohol dokáže chutě na drogy docela solidně spouštět. A pochopitelně se vyhýbat známým, kteří drogy berou a místům, kde jsou drogy k dispozici. Pokud máte nějaké zábavy a koníčky mimo drogy, není od věci se jim začít znovu věnovat a nějak si naplánovat volný čas, aby Vás to co nejméně pokoušelo. Mám za to, že by bylo docela dobré, kdybyste mohla někam docházet intenzivněji než na individuální či skupinovou terapii třeba jednou do týdne. Nevím, odkud jste, ale v řadě měst fungují ambulantní léčebná zařízení, které mají zpočátku intenzivnější program a kombinují individuální i skupinovou práci s klienty. Což se mi jeví jako ideální řešení. Zkuste mi napsat, odkud jste a já bych Vám pak mohla něco doporučit. Zatím přeji hodně štěstí.