Faktory závislosti...
Mat
Dobrý den, rád bych se Vás zeptal, jaké faktory podmiňují a ovlivňují závislost na alkoholu a jiných drogách... našel jsem nějaké informace, ale většinou se jednalo o dosti zmatené a místy protichůdné info... Dík moc za odpověď :o) S pozdravem Mat.

Odpověděl: Bára Orlíková
Více informací k tomuto tématu byste našel na www.odrogach.cz, což je web o. s. SANANIM zaměřený na primární prevenci, především pod kolonkami "Co zvyšuje odolnost" a "Co zvyšuje rizika". Obecně se dá říct, že závislost je symptom, na jehož vzniku se podílí bio-psycho-sociální faktory, tedy biologická disponovanost jedince a dědičnost, dispozice psychické a psychický stav a společenské faktory, především výchova v rodině, vzdělání, kulturně - historické faktory, vliv školního prostředí a tak dále. Potíže nebo narušení v některé oblasti (nebo častěji narušení všech oblastí různou měrou) mohou vést k rozvoji závislosti - ale stejně tak mohou vést třeba k rozvoji neurózy, psychogenních poruch příjmu potravy, depresi apod. Závislost je symptom, který značí, že někde je nějaký zakopaný pes, nějaký problém, se kterým si člověk neumí nebo nemůže poradit. Nevím, jaké informace, především ty protichůdné, jste našel, ale doufám, že na www.odrogach.cz najdete objektivní a ucelené údaje. Bohužel je to problematika, jejíž podrobnější rozebrání by bylo na knihu a ne do stručné odpovědi přes tuto poradnu.