Bordel
loupežník
Je mi 20 let a asi v 15 jsem zacala brat pervitin,zapadla jsem do party,kde jsem byla snad jedina,ktera nedavala nitro...,kdyz vam kamaradi umiraji a zcvokavaji pred ocima hodne to ovlivni...to jo jasny, i tak jsem na tom ulitla tak na rok prumeru 1-2g na tyden.Dostala jsem se z toho díky uz mymu byvalemu priteli a myslela jsem si,ze uz je to vsechno za mnou.Jenze zhruba pred rokem jsem do toho vlitla znovu, s mym soucasnym pritelem, s kterym jsem dva a pul roku.Zacalo to nevinne a ja byla presvedcena o tom,ze po tom co jsem zazila,probrecela a prozchyzovala uz to znovu nedovolim...Jenze priteli se to zalibilo,,snazila jsem se ho odradit zkusenostma, ale jelikoz nic takovyho nezazil,,neuveril a neposlechl..("ja si neulitnu mam to pod kontrolou a ty taky ne pohlidame se...":-))Kecy..tag jag to vzdycky zacina.zezacatku(tak pul roku)jsme davali o vikendech cca1g/os.Ted jedem uz 2 mesice bez jedinyho cistyho dne.Hrozne bych chtela prestat,nebo dat si 1x za mesic..ale v nasem meste to nejde..snad vsichni znamy jsou smazky a kazdej druhej varic..jim se nevyhnem, musela bych se odstehovat, ale bydlim s rodici a chci dal..nevim co mam delat pritele miluju,nechci ho ztratit,chci aby to bylo jako driv..Nekdy si rikam, ze bysme meli zacit kazdej sam a jinde, abysme se navzajem neztahovali, ale na 2.stranu ON je ma nejvetsi podpora!!Poradte mi prosim..uz mi z toho hrabe Děkuji mockrát

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Píšete, že máte problémy s užíváním pervitinu a nejste se svou současnou situací spokojena. Přestávat brát drogy v páru, bývá velmi obtížné a to obzvláště v situaci, kdy si každý z partnerů představuje budoucnost jinak - jeden chce abstinenci docela, či brát jednou za měsíc (což je dlohodobě dost naivní představa) a druhý chce brát o víkendech, nebo když bude mít chuť. Často dochází k vzájemnému stahování,což sama znáte - už nidky jste nic takového nechtěla, ale skutečnost je jiná. Píšete, že se nechcete stěhovat od rodičů. Pravděpodobně s nimi máte dobrý vztah, zkusila jste se jim svěřit? Nechcete opustit přítele, protože on je Vaše jediná opora, ale přitom s ním užíváte. Máte pocit, že každý známý bere, a každý druhý je vařič...měla jste tenhle pocit i v době, kdy jste nebrala? Pro lidi, kteří berou drogy, je typické, že mění okruh známých, stejně tak v době abstinence byste pravděpodobně zjistila, že se stýkáte s jinými lidmi. V současnosti Vám mohu pouze doporučit, abyste se pokusila upřímně zvážit svou situaci, rizika, která se pojí s užíváním, a s tím, že zůstáváte se svým přítelem. Můžete se obrátit na nějakou poradenskou linku, poradnu, případně kontaktní centrum. Kdybyste v tomto směru potřebovala nějaká telefonní čísla, stačí napsat, odkud jste. Nebojte se vyhledat odbornou pomoc i osobně. Přeju Vám hodně odvahy a pevnou vůli. S pozdravem, Gabriela Koryntová.