pervitin
Denny
Dobrý den chtěl sem se zeptat co se mi může stát když beru pervitin nitrožilně.nemyslim ted nemoci.Ale když se mi udělá malá boulička na žíle,když něco vyteče ven,nebo se něco aplikuje mimo žílu.Díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, ptáte se na problémy související s nitrožilní aplikací pervitinu. Opomeneme-li rizika jakými jsou infekční onemocnění (VHB, VHC, HIV ad.), zůstává intravenózní aplikace stále tou nejvíce rizikovou. To, o čem se zmiňujete, je pravděpobně absces - jde o malou, zarudou, teplou a bolestivou bouli na žíle, často v místě vpichu, ale i jinde. Jde o zánět, který se může objevit např. z důvodu nečisté aplikace, nečisté drogy, nebo po déledobějším užívání (jakési únava žil). Na počátku abscesu může pomoci mast (ketonal, ibuhepa, heparoid) v kombinaci s prášky (ascorupin,anopyrin, paralen), v pozdějším stádiu, kdy je boule již větší a hromadí se v ní hnis, se nejčastěji užívá roztok višňovského, který "vytahuje" hnis ven, boule praskne (případně ji musí lékař rozříznout), hnis vyteče a ránu je pak třeba důkladně desinfikovat a ošetřit. Zanedbá-li se takovýhle absces, může se zánět rozšířit v tzv. flegmónu, což je životu životu nebezpečný celkový zánět žil. Pro další informace bych Vám opravdu doporučila navštívit kontaktní centrum, kde Vám jistě rádi poskytnou řadu dalších informací. Ohledně aplikace mimo žílu - vzniká často na omak bolestivá boule, která během několika málo dní zmizí. Rozhodně není dobré podobné problémy zanedbávat. Jakmile by se Vám něco takového přihodilo, přijďte se nechat ošetřit - jste-li z Prahy můžu Vám doporučit K-centrum Sananim, Osadní 2, Praha 7 - Holešovice - ošeření je zde bezplatné a anonymní. S pozdravem, Gabriela Koryntová.