prosím o radu
jana
dobrý den, mám dceru je jí 19 let, je závislá na pervitinu. Asi rok. Bere ho nitrožilně. má přítele, který s ní v tom jede taky, a samozřejmě nezbytnou partu stejných kamarádů. stále tvrdí, že nic nebere i když jsem jí řekla, že mi to řekl její přítel. neustále zapírá a to je i samozřejmě důvod, že odmítá jakoukoliv pomoc, poradnu atd. nemůže se přeci léčit na něco, co nedělá. do školy zatím chodí, studuje 3 rokem. peníze ji nedávám a ona je ani nepotřebuje, jelikož její přítel ji tím svinstvem zásobuje. kde to bere on nevím, ale mám podezření,že to dokonce i prodává. už si nevím rady. proto prosím o nějakou radu, případně i o kontakt do nějaké poradny.jsme z Mladé Boleslavi. děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vím, že to bude znít hrozně zoufale, ale pokud Vaše dcera stále zapírá a nechce nic se sebou dělat, těžko ji do toho donutíte. Ještě k tomu to vypadá, že se jí relativně daří udržet se na dobrém standardu - studuje, peníze má atd. Pak je těžké člověka přesvědčovat, že je vlastně něco špatně. Myslím, že klíčový v téhle situaci je vztah s přítelem, který také bere a ještě jí pervitin dává. Dokud bude mít jeho, těžko se drogy vzdá. Celá situace by ale podřebovala probrat podrobněji. Myslím, že by bylo dobré opravdu zajít poradit se s odborníkem, třeba přijdete na něco, co jste nenapsala a kde je prostor pro změnu. Zkuste se domluvit na konzultaci v Kontaktním centru Helianna, Galetova 429, Mladá Boleslav, 293 01, tel: 326 322 817. Pokud by tento kontakt nevyšel, dejte vědět a zkusíme najít něco dalšího. Přeji hodně štěstí a sil!