libor
Dobrý den, mohl bych poprosit o zodpovězení dotazu z čeho se vyrábí pervitin? Jaké je nebezpečí pro člověka, jenž jej užívá již čtyři roky, 3x denně? Jde o mladou ženu, 27 roků. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, výchozí látkou při výrobě pervitinu je efedrin, dále se používá louh a červený fosfor. Více si o této látce můžete přečíst přímo na těchto stránkách v oddělení "stimulační drogy". Co se týče rizik při tak častém užívání, je jich poměrně hodně. Podrobně je opět máte popsány na stránkách. Ve stručnosti tedy - kromě nebezpečí vycházející z injekční aplikaci (pokud tak tato žena pervitin užívá) jako jsou infekční choroby (hepatitida typu B a C, HIV...) a poškozený žilní systém, hrozí další rizika zdravotní ale také psychická. Z těch prvních je to především poškození jater, zátěž na ledviny, která může mít také trvalé následky a celkové vyčerpání organismu. Pro ženu to samozřejmě není dobré ani vzhledem k řípadnému plánovanému rodičovství. Co se týče psychických následků, je hlavním rizikem toxická psychóza, která se dříve nebo později objeví u většiny uživatelů pervitinu a může rozjet nějaké vážnější a trvalejší psychické onemocnění, ke kterému má třeba daná osoba dispozice. A pak jsou tu samozřejmě rizika sociální - jako ztráta přátel, rodiny, blízkých vazeb, zaměstnání atd. Rozhodně toho není málo...