Problém
máma
Dobrý den, prosím Vás o radu, jak postupovat a kam se případně obrátit o pomoc v Plzni. Syn kouří marihuanu cca od 14 ti let, nyní je mu 19, zatím není ani vyučený. Jsme již ve fázi, že se odstěhoval z domova a žije s přítelkyní v Plzni. Dosud jsme mu finančně přispívali, ale nyní s námi jako rodiči již přestává úplně komunikovat, je arogantní, flegmatický, lže atd. Bohužel ani já s ním příliš komunikovat nedokážu, ale mám strach, že jestli to takhle půjde dál, dopadne ještě hůř. Spoléhám na jeho přítelkyni, která by ho snad mohla přemluvit k návštěvě nějaké poradny. Díky za Vaši odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nepíšete moc podrobností, ale pokud se syn už odstěhoval a nekomunikujete spolu, asi by opravdu bylo dobré zkusit to přes přítelkyni, pokud ta na něj má vliv a sama marihuanu nekouří. Otázkou je, čeho byste chtěli docílit - jestli toho, aby přestal kouřit marihuanu, nebo např. aby se vyučil, našel si práci, živil se sám. Co je pro Vás důležitější? Samozřejmě jedno s druhým souvisí, ale pokud po něm budete chtít změnu, měli byste mu ji jasně definovat. A také je otázka, čím ho motivovat - jestli má vůbec zájem přestat kouřit...Rozhodně by bylo dobré, kdyby se Vám syna podařilo nakontaktovat na nějakého odborníka, ať už jeho samotného nebo ve formě sezení i s Vámi, kde byste si mohli vyřešit vzájemnou komunikaci. V Plzni můžete kromě AT poraden (kontakt najdete ve Zlatých stránkách, existují v každém okrese) zajít do Kontaktního centra, což by mohlo být pro Vašeho syna přijatelnější. Adresa je: Havířská 11, Plzeň, 301 00, tel: 377 421 374.