Tetrachlorid uhličitý
Dobrý den. Již po několikáé čtu knihu Politika extáze od Timothy Learyho a teprve nyní jsem objevil, že se Tim zmiňuje o tom, že "učástníci dobrodružné cesty divoce experimentovali s drogami jako je hašiš, meskalin a tetrachlorid uhličitý". Informace o prvních dvou drogách znám, ale tetrachlorid uhličitý je pro mě neznámý. Když jsem ho dal hledat na internetu, tak jsem rovněž nenašel nějaké zmínky o jeho psychoaktivitě. Chtěl bych se Vás tedy prosím Vás zeptat, co je to za drogu, v jakém skupenství se vyskytuje, v jakých dávkách užívá, či zda se ještě užívá, kde se užívala, v jakých vrstvách se užívala (zda se třeba nejdená něco jako jsou dnes ředidla, či naopak droga bohatých kokain apod.), zda byla někdy legální, či zda se užívala v lékařství a jaké počitky člověk může očekávat. Jelikož byla ve větě uvedena spolu s dvěma psychedeliky, rád bych se zeptal zda tato droga má nějaký psychedelický potenciál a její případná rizika a nebezpečí. Předem Vám děkuji za odpověď. S přáním krásných dnů Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
Tetrachlorid uhličitý (tetrachlormetan - CCl4) je bezbarvá tekutina, sladké chuti a vůně. Používá sa jako nepolárne rozpoušťedlo. Je výborným rozpoušťedlem nepolárních organických látek a tuků. V minulosti se používal v čistírnách oděvů a do hasicích přístrojů (je nehořlavý). Nepoužívá se myslím pro jeho značnou toxicitu. Jinak se bude jednat o látku s podobným efektem jako jiná organická rozpouštědla. Je značtě toxický (CNS, játra ledviny) a potenciálně kancerogenní. Poškození je silnější, je-li kombinován s alkoholem. Dávkování jsem nenašel, ale myslím, že ho nedoporučuju užívat. Stačí?