mysuges
Preji dobry den! Potreboval bych radu ohledne odbourani od pervitinu. Mam kamaradku a priznala se mi, ze bere pervitin, sice jenom obcas a v pomerne kratke dobe, takze u ni neni jeste velka zavislost. Ale! Chtel bych ji pomoct a odvikat ji od toho. Vim, ze nejake odvraceni od toho a rikani, ze je to spatne k nicemu nevede. Tak jsem se proto obratil na Vas, predpokladam, ze mi s tim aspon trochu pomuzete. Prosim odepiste na muj mail. ...dekuji tzv. Mysuges.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel neodepisujeme na e-mail, takže odpověď si budete muset najít zveřejněnou na této stránce. Co se týče vašeho dotazu - jednak odvykání od pervitinu se neřeší podáním nějakých léků, které by pervitin odbouraly ani po vysazení pervitinu nenastávají typické abstinenční příznaky, které by se musely řešit pomocí medikace. Jde o to se rozhodnout k abstinenci od pervitinu a počítat s tím, že se mohou dostavit potíže se spánkem, velká únava a velká potřeba jídla (při užívání pervitinu člověk nemá pocit únavy a nespí a pervitin také snižuje chuť k jídlu, takže po vysazení si to organismus potřebuje vynahradit) - tyto příznaky ovšem trvají jen pár dní. V zásadě horší než překonat dva tři dny spavosti je chuť na drogu, která člověka může provázet ještě dlouhou dobu poté, co drogu naposledy užil, takže je potřeba s tím trochu bojovat. Teď jde především o to, jestli Vaše kamarádka chce toto rozhodnutí učinit. Nedokážu posoudit, zda je kamarádka závislá nebo zda je její užívání drog ve fázi počátečního experimentu - nicméně, pokud bude chtít užívat dál, tak s tím moc nenaděláte. Říkat jí, že je to špatné, je skutečně k ničemu - ostatně to ona nejspíš také ví, že brát pervitin není úplně nejlepší nápad. Takže - je fajn, že chcete kamarádce pomoci, ale především musí chtít přestat ona a být pro to ochotná něco udělat. Pokud pro ni chcete něco udělat a ona bude svolná pomoc využít, můžete jí třeba předat kontakt na tuto poradnu. Když mi napíšete, odkud kamarádka je, tak bych Vám mohla poskytnout i kontakty na kolegy, na které by se kamarádka mohla obrátit a svou situaci s nimi zkonzultovat. Zatím přeji hodně štěstí.