heroin
sisa
Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat na heroin. Ve škole jsme měli přednášku o drogách a přišlo mi jako by o tom přednášející nechtěl mluvit a nebo pouze nevěděl odpovědi na naše otázky. Jak rychle se na něm dá vypěstovat závislost? Jak moc je nebezpečný? Jak říci ne? Jakým způsobem ničí naše tělo? Co to vlastně je heroin? dík moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Možná bude nejlepší, když si přečtete text o opiátech a heroinu (heroin patří mezi tlumivé drogy do skupiny opiátů) na těchto stránkách a pak se případně dozeptáte na to, co by Vás zajímalo. Obecně - na heroin vzniká poměrně rychle psychická i fyzická závislost. Není to tak, že si člověk vezme heroin jednou a už je závislý, ale když by ho užíval intezivně několik týdnů, tak už by se mohlo o závislosti mluvit. Po vysazení v takovém případě nastávají abstineční příznaky. Tudíž člověk obvykle dělá všechno proto, aby se jim vyhnul a to znamená, že pokud je závislý, musí mít pravidelný denní přísun drogy. Což znamená, že potřebuje hodně peněz na to, aby si opatřil, protože to není levná legrace. A jeho život se začíná točit v podstatě pouze kolem toho, aby si sehnal peníze na drogy (i nelegálně), opatřil si drogu, aplikoval si drogy a tak dále zase dokola. Díky tomu se uživatelé heroinu dostávají často do konfliktu se zákonem a z toho plynou další potíže. Heroin se řadí do skupiny drog s největšími riziky. Ale neznamená to, že pokud někdo bere heroin, už se z toho nikdy nedostane. Léčba možná je, i když to není jednoduché se z toho dostat. A jak říci ne? - prostě říct ne a heroin nezkoušet. Když byste měla nějaké další dotazy, napište.