pervitin
Danda
Dobrý den,já i můj přítel jsme závislí na pervitinu.Začnu raději od začátku,před několika měsíci jsem se rozešla s přítelem po 6letech,který drogy nebral.Nechoval se ke mě hezky.Neubližoval mi fyzicky,ale psychicky.Důvod rozchodu,byl současný přítel.Nikdy jsem nepotkala nikoho hodnějšího,nikdy jsem ho neviděla chovat se agresivně.Právě naopak,je to moc hodný a ohleduplný kluk.A právě,proto Vám píšu,protože mi na něm záleží a na našem vztahu také.Oba žijeme úplně normální život,chodíme do práce,hledáme si spolu rodinný dům atd. Moje závislost trvá asi 4 roky,nikdy jsem si drogu neaplikovala nitrožilně.Pervitin si dám 4x týdně, někdy 1x a někdy 1x 14dní,ale taky se stane,že 7dní v týdnu.Laďu jsem znala už dřív,když jsme spolu začali chodit najednou jsem na pervitin zapomněla a věděla,že mám konečně něco jiného na prvním místě.V podstatě jsem na to vůbec nemyslela.Ale po zjištění,že si dává bez mého vědomí,začala jsem mu to vyčítat.A to byla chyba,protože mi v tomhle začal lhát.Později jsem nevydržela,když on tak já taky a navíc jsem neovládla svoje chutě. Laďa-30 let,závislý na pervitinu 10 let,aplikace nitrožilně.Nežjsme spolu začali chodit bylo 2x denně za 200,-, nyní 1x až 2x týdně jednou za 200,-.Nyní jako já. Chtěla bych poradit jak nás zbavit závislosti.A jaká je šance.Vím,že do poradny nebo kamkoliv jinam ho nedostanu.Zkuste mi poradit.Přítel o tomhle neví. Mockrát děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Obávám se, že žádnou zázračnou radu Vám v tomhle ohledu nikdo neposkytne. Pokud sama užíváte, tak těžko přesvědčíte svého přítele, aby nebral. Pokud bude brát on, budete brát taky, protože se do pervitinu budete navzájem stahovat. Pokud chcete, aby abstinoval, museli byste přestat brát oba. Což v jeho případě po deseti letech nitrožilního užívání nebude jednoduché a myslím, že bez odborné pomoci se to neobejde. A ani ve vašem případě si nemyslím, že by to bylo jen tak. Další problém je v tom, že abstinence ve dvou je strašně složitá. Pokud byste se rozhodla a přestala sama a neměla přítele, který se pokouší o totéž, tak by Vám to jistě šlo lépe. Většinou to totiž dopadá spíš tak, že se oba v páru spíše navzájem stahují než aby si byli v abstinenci oporou. Když ujede jeden, druhý se s tím obvykle sveze taky a nakonec to většinou dopadá tak, že začnou oba spolu zase brát. Navíc jak je vidět, tak komunikace ve vztahu zas nefunguje tak úžasně - přítel se Vám pokouší lhát ohledně užívání drog, Vy se snažíte v podstatě za jeho zády zajistit nějakou pomoc... Drogy bohužel nadělají ve vztahu hodně potíží a vzájemná důvěra rozhodně není tak čistá. V případě, že byste se pokoušeli abstinovat oba, tak je dost pravděpodobné, že vylezou na povrch věci, které se předtím neřešily a může docházet ke konfliktům. Zkuste se zamyslet nad tím, zda je ten vztah opravdu natolik pevný, že nedrží pohromadě jenom díky pervitinu? Když přestanete brát, co společného Vám zbyde? Je toho tolik, aby Vám stálo za to vztah udržet? Být Vámi možná bych někam zašla a situaci zkonzultovala s odborníkem. Protože mám pocit, že řešit tohle sama, je dost složité. Jestliže se navíc budete pokoušet to řešit bez vědomí přítele, tak toho moc nevyřešíte a nemáte moc šancí na úspěch. Pokud on nebude chtít přestat brát a nebude motivovaný ke změně, tak s tím nic neuděláte. A pokud do toho Vy budete dál brát pervitin, tak už teprve s tím nic neuděláte. Je mi líto. Pokud mi napíšete odkud jste, mohla bych Vám poskytnout nějaké kontakty, kam byste se mohla obrátit. Rozmyslete to. Zatím přeji hodně štěstí.