THC
Dobrý den, rád bych se Vás zeptal na pár věcí. Nekouřím marihuanu asi dva a půl měsíce, ale před dvěma dny jsem si dal "práska" (nechtěně, ale to je teď vedlejší) Problém je v tom, že se chystám dělat lékařský testy pro přijetí do státní zprávy a teď mám trochu obavy, že mi něco najdou. Jaká je pravděpodobnost, že se tak stane? Testy se pokusím odložit o měsíc, bude to stačit? co bych mohl udělat pro to, aby jsem to ze sebe co nejrychleji dostal? A je někde možnost si dojít na testy dřív než k příjímací komisi? Díky za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, kam se chystáte do zaměstnání - ale při běžné lékařské prohlídce při vstupu do nového zaměstnání by Vás neměli testovat na drogy - není to standardní součást takového vyšetření. Pak si není třeba dělat obavy. Pokud se ale hlásíte někam, kde víte, že Vám testy na přítomnost drog určitě budou dělat, tak je to trochu jiné. Nepíšete, v jakém termínu byste měl na testy jít - pokud to bude tento týden, tak by se mohlo stát, že by Vám THC našli. Po takovém jednorázovém užití by se dalo THC detekovat max do 14 dní. Takže pokud testy odložíte o měsíc, tak by měly být určitě negativní. Pokud byste si to chtěl předem ověřit, že test bude negativní, můžete si v lékárně nebo přes internet koupit test na THC - jedná se o jednorázový test z moči, který si můžete udělat doma (něco na principu lakmusového papírku). Jeden test stojí asi 100 Kč, vyrábí je například firmy Dynex, DadeBehring, ELISABETH PHARMACON,... Můžete si je vyhledat na internetu. Nebo Vám je v lékárně objednají. Jinak by Vám test udělali i v toxikologické laboratoři, ale stálo by Vás to mnohem víc, (i když byste pak měl stoprocentně spolehlivý výsledek). Zatím přeji hodně štěstí. Příště budte opatrnější. Abyste pak o to zaměstnání nepřišel. Pokud dělají vstupní testy na drogy, mohou je dělat pak i namátkové. :)