pomoc prosim
Hela
Dobry den prosim uz nevim jak dal jsem vdana 13let je mi 30let mame dve deti ve veku 12 a 13 let nase manzelstvi bylo spokojene aspon z me strany Vse zacalo tim ze manzel zacal kourit marihuanu pote presel na tvrde drogy.Zkusila jsem to take poprve v zari 2004 byli jsme u kamarada pozval nas na suda a nekdo pritahnul pervitin ano chtela jsem to zkusit zkusila jsem to tak jsem si snupla.Za mesic zas a pred vanocema jsem zjistila ze muj manzel zkusil pervitin nitrozilne Kdyz jsem to zjistila udelala jsem krok takovy ze jsem odesla i s detma k moji mame nedalo se snim totiz vydrzet vedel ze ja nehodlam za to utracet penize a nic me to nedava ba naopak cloveka to nici !Manzel me zacal mlatit to stridani nalad u nej to jednani s detma dopadlo to tak ze si myslim ze uz mu nikdo nepomuze nevi co mluvi co dela a ja jsem dnes opet sama modrina Mam hodne lidicek co o tom vedi a videli me zmlacenou -chudaci deti jaq uz vazne nevim jak dal co mam delat na koho se obratit bere prasky konkretne tramal kapky,oxazepam atd dokonce jsem zjistila ze na moje jmeno nechava predepisovat recepty dala jsem mu uz sanci dost ale tohle se uz neda vydrzet vazne ne nenecham se otloukat stydim se za to ze musim schovavat modriny Odejit nemuzu nemam kam nechci delat rodicum starosti.Jsem na tom tak ze od brezna 26.jsem na neschopence lecim se s nervama zhubla jsem o 10kg mam z nej strach!Nemuzu spat.Dela ze me blazna ale ja se bojim ze opravdu se tim blaznem stanu.Tchyne to vi vse jsem ji rekla nic!Jeho slovnik je slovnik fetaku napr:To je husty ,ostry,typekatd.Lecit se nechce nedokaze si to totiz pripustit!Jsem stastna aspon ze ja jsem se nenechala svest na ty jeho cesticky myslim si ze mu i o to slo kolikrat me rekl tak co nastrelime se?Poradte mi prosim jak mam postupovat co mam delat?Mam jit zitra k doktorce a ukazat ji ty modriny?Jsem zoufala !Strasne moc me je lito ze jsem to na manzelovi nepoznala ale rika se pokud to clovek nezkusi nevi co to obnasi a ja vim ze je ztraceny !A uz snim nehodlam zit!Hela Chrudim dodatek_moji mame priznal brani rok a pul ale podle meho to muze byt vic jak 3roky!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den Helo. Je zřejmé, že se se situací, ve které se Vaše manželství ocitlo, velmi trápíte. Věřím tomu, že zahodit 13 let manželství, kde jsou dvě děti a dlouhou dobu bylo vše v pořádku, je velmi těžké rozhodnutí. Ale jak sama píšete, dala jste mu dost šancí a už to takhle dál nejde. Zároveň však tvrdíte, že nemůžete odejít. Napadá Vás snad nějaké jiné řešení? Napadá Vás jiná cesta jak se postarat o to, abyste Vy a Vaše děti byly v bezpečí? Jste na neschopence, zhubla jste 10 kilo, jste samá modřina, o Vánocích jste ho opustila a odešla k matce - myslím si, že si všichni Vaši blízcí jistě dělají starosti a to obzvláště v situaci, jestli si všimli modřin. Píšete, že máte pár přátel, kteří o všem ví, nemohla byste se pokusit hledat alespoň na nějakou dobu pomoc u nich? Co by se muselo stát, abyste se rozhodla odejít? Kam až jste ochotná zajít? Váš muž je možná v situaci, kdy nevidí žádný problém a užívání drog ho baví. Drogy mu ještě nic zásadního nevzaly a nemá proto důvod svoje chování měnit. Případné dluhy za drogy a s tím často spojenou kriminální činnost se budou týkat Vás obou. Je možné, že Váš odchod ho motivuje ke změně, ale třeba se nezmění vůbec nic. Bylo by ale nefér, kdybyste dovolila, aby braní Vašeho muže ničilo životy Vás a Vašich dětí. V podobné situaci se vyskytuje dnes a denně řada žen, nechávají se mlátit a přitom chování svého partnera neustále omlouvají - užíváním drog, pitím alkoholu, braním prášků, nemocí nebo dokonce tvrdí, že ho k tomu vyprovokovaly. Je těžké si v takovém kolotoči zachovat čistou hlavu a mít náhled. Jak se zdá, Vy ho máte. Víte, že tohle už si nechcete nechat líbit! V tomto okamžiku tedy není podstatné, jak dlouho Váš muž užívá drogy, jak je užívá, jaké prášky bere, jaký používá slovník. Vy byste teď prvné řadě měla myslet na sebe. Bez toho, abyste Vy sama byla v pořádku, se nepostaráte dobře o děti natož o manžela. V tomto směru je samozřejmě možné dojít si za doktorkou/doktorem a nechat si zdokumentovat modřiny, co s takovou dokumentací ale potom uděláte? Hodláte snad na manžela podat trestní oznámení? Rozhodnutí bude samozřejmě vždy na Vás. Kdybyste si však potřebovala o své situaci nejprve popovídat, můžete se obrátit nejen na celou řadu poradenských linek, ale i mnoho pracovišť, která nabízejí individuální poradenství. Rozhodně bych Vám doporučila kontaktovat nějakou poradnu či kontaktní centrum u Vás v Chrudimi či jejím okolí, kde byste mohla společně s někým naplánovat podrobně jednotlivé kroky. Tak jak o své situaci hovoříte na mě však působíte dojmem, že víte co chcete, jenom zatím sbíráte odvahu. Doufám, že se Vám to podaří. S pozdravem, Gabriela Koryntová.