Umrti po trave
Jahudka!
Dobry den.Jsem prilezitostnym hulicem konopi a zajimalo by me jestli je znamy nejaky pripad umrti po uziti konopi.Jde mi o to ze kdyz si udelam kybl a dam z nej poradnyho prda uplne me to polozi coz je asi normalni vec protoze se to stava i ostatnim ale zajimalo by me jestli se pri tom muze nekomu neco stat (trebas infarkt atd) mimo bouchnuti se do hlavy....:)Co se vlastne deje v tele pri uziti?Slysel jsem ze se snizuje krevni tlak...Kam az muze dojit predavkovani?Ktery lidi by meli konopi absolutne vynechat?Jak by se dala srovnat skodlivost konopi treba s alkoholem?A co kombinace leku a konopi?Jaky leky by se nemeli uzivat pri poziti?Kazdopadne zavislost na cigaretach je podle me daleko silnejsi nez na cannabis...Dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. K Vašim dotazům - dosud nebyl prokázán případ úmrtí, který by souvisel výlučně s užitím konopných drog - tedy smrtelné předávkování. Samozřejmě není ale výjimkou, že v průběhu intoxikace může dojít k úrazu, jak popisujete, taky asi není nejvhodnější nápad řídit pod vlivem marihuany, nebo se Vám může udělat fyzicky špatně (nevolnost, závratě, mdloby) především v případě, že marihuanu kombinujete s jinými látkami včetně alkoholu. Nebo se Vám taky může stát, že v případě, kdy marihuany vykouříte přespříliš, jenom okamžitě usnete. Obvykle nepříjemné fyzické stavy s odezněním intoxikace přechází a na fyzické zdraví nemají žádné další následky. Konopí skutečně snižuje krevní tlak - proto se Vám taky může udělat při nástupu intoxikace mdlo. Zkuste si přečíst text o konopných drogách na této stránce pod rubrikou Cannabinoidy nebo se podívejte na www.drogmem.cz / Memy / Vliv konopí na zdraví. Existuje i řada knižních publikací týkajících se mimo jiné marihuany a jejích účinků na zdraví. Za všechny především Marihuana: Mýty a fakta (Marihuana Myths, Marihuana Facts, autoři Lynn Zimmerová a John P. Morgan). Ohledně srovnání škodlivosti marihuany a alkoholu - alkohol je jednoznačně rizikovější látka co se týče vlivu na zdraví, potenciálu vzniku závislosti, alkoholem se lze smrtelně předávkovat, jeho nadužívání má dramatičtější sociální dopad... i když to neznamená, že kouření marihuany je bez rizik. Pokud by Vás informace o alkoholu zajímaly víc, můžete si přečíst text o alkoholu na této stránce pod kolonkou Legální drogy. Pokud jde o kombinaci alkoholu a marihuany - tak je to docela rizikové - pokud zkombinujete více drog dohromady, tak se účinky nesčítají, ale násobí - pravděpodobně se Vám bude motat hlava několikanásobně tolik a může Vám být několikanásobně víc zle než při užití jedné látky :) Konopí by měli vynechat především lidi, kteří trpí nějakými psychickými potížemi (psychotické poruchy, deprese), těhotné ženy, a taky se to doporučuje těm, kteří se léčili ze závislosti (byť na jiném typu drog). Existuje jistě i řada dalších skupin, které by se toho měly vyvarovat. Myslím, že není na místě spolu s marihuanou užívat léky s psychotropním účinkem (léky tišící bolest, léky snižující úzkost...) - na to se vztahuje to samé jako na kombinaci marihuany s jiným typem drog, o dalších kontraindikacích nevím. Ohledně závislosti - podle výzkumů má nikotin větší potenciál vyvolat závislost než konopné drogy. Což ovšem zas neznamená, že na konopných drogách závislost vzniknout nemůže, i když je to spíš výjimečná záležitost. No, doufám, že jsem aspoň trochu upokojila Vaši zvědavost ohledně marihuany. Když byste měl další dotazy, pokusím se je zodpovědět.