Citatel
David
cital som vas text o extazi . píšite že je to mierny haluciogen . to ma zaujalo preže som skusal piko , ecko , trava (chystam sa na lsd:) a podla mna to ecko bolo najlepšie a mal som z toho najsilnešie stavy .. z pika som mal také iné stavy hlavne na druhý den mi z piko bolo uplne zle . nic som nemohol jest .. pervitín ma ničím nezaujal . ecko aspon trochu zlepsi naladu .. mne stačí len ked mi napíšete čo si myslíte o mojom názoreeeee . kujeeeeeeeeeeeeem PS : dufam že z toho ecka zaspím bo z pika sa blbo zaspávalo

Odpověděl: Bára Orlíková
Nějak úplně nevím, co bych Vám na to odpověděla. Každý intoxikaci na určité droze prožívá jinak. Prožitek závisí na mnoha faktorech - osobnostních, biologických... a také na "kvalitě" drogy - tedy obsahu účinné látky. Nelze vyloučit, že pervitin, který jste užil, nebyl úplně čistý a že množství, které jste užil, bylo vlastně ve skutečnosti mnohem menší. Protože obvykle se setkávám s tím, že účinek pervitinu bývá prožíván jako mnohem razantnější než účinek extáze. Ale taky může být intoxikace pervitinem prožívána nepříjemně - pokud se dostaví úzkostné stavy, předrážděnost, paranoidní myšlenky... A samozřejmě pro pervitin je typický "dojezd" - nervozita, deprese, nespavost, nechutenství... to jste ostatně zažil. Extáze obvykle nezpůsobuje "dojezd" v takové intenzitě - i když se zas popisují stavy, kterým se říká "low mid-week", kdy depresivní stavy a rozlady přicházejí po několika dnech, typicky v půlce týdne po víkendu, kdy si dotyčný extázi vzal. Pokud by se měla srovnat potenciální rizika pervitinu a extáze, myslím, že jako rizikovější by z toho vyšel pervitin. I když extáze má také svá nesporná rizika. Více o extázi také na www.lf3.cuni.cz/drogy, kde najdete nejen přehledový článek o extázi, ale i databázi tablet zachycených a laboratorně testovaných v ČR. No, závěrem - myslím, že byste měl v experimentech trochu zvolnit. LSD není zrovna rekreační droga - může Vám způsobit nečekané potíže - její účinek je nevyzpytatelný a experiment může skončit značnými šrámy na psychice. Takže opatrně. I když je to samozřejmě Vaše rozhodnutí. Lépe je ovšem být na takovou zkušenost vyzbrojen dostatkem informací - takže si kdyžtak přečtěte texty o halucinogenech.