pervitin a efedrin
cau
Cetla jsem v jedne vase odpovedi o riziku uzivani efedrinu u zavislych - vylecenych od pervitinu. Chtela bych se zeptat zda take kapky do nosu s obsahem efedrinu jsou "nebezpecne". Dekuji

Odpověděl: Martin Hulík
Ano. Efedrin je návykový, je to prekurzor (předstupeň, látka používaná k výrobě) pervitinu, svými účinky je pervitinu podobný. Takže i kapky obsahující efedrin by měl bývalý uživatel vynechat. Stimulační efekt sice nemusí ucítit (kvůli malému množství), ale mozek má vlastní paměť na drogy, jejichž účinkům byl pravidelně vystaven. Hypoteticky se pak mohou dostavit chutě na pervitin. Taky může mít tendenci nedodržet dávkování a dát si těch kapek trochu víc. Taky mě napadá, že když člověk abstinuje od pervitinu, měl by si tyhle "podstatné detaily" hlídat. Když na to kašle, je větší riziko selhání, až se objeví v jeho dosahu pervitin.