Alkohol
Klára
Dobrý den, máme problém s tchánem a nevíme, jak ho řešit a hlavně jak mu pomoc. Vždy tak dva až tři měsíce nepije a pak se opije "do němoty", bohužel to vždy udělá v práci a tak každé dva až tři měsíce hledá nové zaměstnání. Druhý den vždy všeho lituje a slibuje, že už se to nebude opakovat, je vždy ochotný i s tímto problémem něco dělat, ale nevíme, kam se obrátit. Prosím poraďte nám, kam se máme obrátit o pomoc. Předem velice děkujeme.

Odpověděl: Martin Hulík
Obraťe se na Apolinář, MUDr. Nyahridy, tel. 224 968 204. Apolinář poskytuje detoxikaci a ústavní léčbu. Další možnost je obvodní psychiatr, který může vydat doporučení do ústavní léčby (kromě Apolináře např. PL Bohnice, FN Plzeň, PL Červený Dvůr). V Praze existuje též síť ambulantních AT (alkohol/toxikománie) poraden. Při opakovaném selhání v ambualtní péči je pak vhodná ústavní léčba. Každopádně vašeho tchána by měl vidět psychiatr se zkušeností se závislostmi a zhodnotit jeho stav. Samozřejmě také záleží na vašem tchánovi, zda chce abstinovat a co je pro to ochoten udělat. Další kontakty najdete na http://dis.sananim.cz/ a v telefonním seznamu. Podle toho, co píšete, se zřejmě jedná o závislost a váš tchán by konkrétní kroky směrem k léčbě neměl moc odkládat. Jistě je to pro vás těžká situace, držím palce.