heroin
michala
Dobry den jako prvni bych vam chtela podekovat za vasi odpoved.jak jsem uz psala mam problem ze svim pritelem ohledne heroinu jsem si na 99% jista ze je opravdu zavisly.asi pred 3mesicema jsem na nem zacala pozorovat ze ma porad male panenky a to ze je porad vinervovany, na zachode porad susti alobal a travi tam 15-25 minut tak 5 dene.i lidi z jeho okoli mi tvrdi ze je zavisli. ale on mi tvrdi opak a dokonce mi sam rek ze si dojde na testy abych mela klid protoze ja heroin a tvrde drogi nesnasim.ale dopadlo to tak ze sem cekala a cekala ale nic se nedelo tak sem si dosla koupit test specialne na heroin ale on mi nato rek ze si ho udela az bude mit naladu a uz je to zase 14 dni.ja ho strasne moc miluji a nevim co mam delat uz sem s toho celkem znicena a vubec nervama nejim prosim vas o radu dekuji michala

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, vypadá, že Váš přítel je závislý na heroinu nebo stojí na hranici závislosti - pokud popisujete několik měsíců trvající situaci, kdy pravděpodobně kouří heroin z alobalu (jak usuzuju z Vaší zmínky o alobalu) několikrát denně každý den. Chápu, že je to pro Vás těžká situace - ale vypadá to, že přítel se svým problémem nic dělat nechce. Krom toho, že tvrdí, že závislý není a zřejmě se Vám pokouší říct, že nic nebere (což se nedá v takových situacích brát jako relevantní informace) a není ochoten přistoupit na Vaše návrhy ohledně testu, tak podle všeho věnuje víc energie braní heroinu než Vám a Vašemu partnerskému vztahu. Obávám se, že v tuto chvíli už je stejně test na přítomnost drog zbytečný - vy v podstatě víte, že přítel bere heroin, on se testu brání jen proto, že ví, že výsledek bude pozitivní (tedy test prokáže, že bere drogy)... a celá záležitost se v podstatě neřeší a řešení se oddaluje. Mám pocit, že jste v nelehké situaci - budete muset svému příteli sdělit, že si bude muset vybrat mezi Vámi a heroinem... V takovém vztahu se totiž moc dlouho vydržet nedá a v tuto chvíli není moc naděje, že přítel bude chtít něco měnit. Jediné, co by mu mohlo poskytnout motivaci začít něco dělat, je to, že mu dáte důrazně najevo, že za takovýchto podmínek s ním nebudete. Ze zkušenosti mám za to, že v této fázi moc jiných variant neexistuje. Pokud přítel nechce přestat brát drogy a nechce žádnou pomoc, tak s tím totiž mnoho nezmůžete. Možná by nebylo od věci si o tom popovídat s někým z odborníků - když mi napíšete odkud jste, mohla bych Vám poskytnout nějaký kontakt. Zatím držím palce.