jak pomoci při kouření trávy
jana
Jak mám pomoci synovi u kterěho jsme již před časem zjistili,že kouří trávu,vysvětlili jsme nebezpečía doufali,že si vezme ponaučení.A ted jsme zjistili,že s tím nepřestal,udělali jsme mu olán na každý den,ale mu stačí když jde ven na dvě až tři hodiny a zase si koupí trávu.Od jeho kamaráda jsme se dozvěděli,že má i dluhy,které nám zapřel.Kamaráda mu nemohu prozradit.Jsem z toho zoufalá a nevím jak mu pomoci.problém je i v tom ,že je mu 18 let ,chodí do 3.ročníku SŠ.

Odpověděl: Martin Hulík
Na to bohužel neexistuje návod, který by 100% fungoval. Zkuste syna přimět ke společné návštěvě nějaké ambulantní poradny (když napíšete, odkud jste, najdeme vám nějaký kontakt ve vašem okolí, nebo se podívejte na http://dis.sananim.cz/ do sekce Kontakty). Těžko se pomáhá někomu, kdo pomoc nechce a svoje chování nepovažuje za problém. Když doma nastolíte tuhý režim, může to jeho odpor ke spolupráci zvětšovat. Jak jste si vyzkoušela, stejně ho neuhlídáte. Kouření mu můžete znesnadnit, např. kontrolou nebo zastavením kapesného, můžete se také dohodnout na pravidlech a sankcích ohledně chodu domácnosti, návratů domů, přípravy do školy, chtít po něm, aby domů nechodil pod vlivem marihuany a aby ji doma nepřechovával. Pravidla by měla být nastavena tak, aby byla pro syna splnitelná a abyste se pak nezdráhala uplatnit sankce v případě, že je nedodrží. Jeho úplné abstinence ale nedosáhnete, nebude-li sám chtít. Vyplácí se také v žádném případě za něj neřešit jeho průšvihy a dluhy. Když to shrnu: je mu 18, kouření marihuany je jeho problém i s případnými následky. Pokuste chránit sama sebe a zbytek rodiny tak, abyste nemusela nést následky jeho chování za něj. To samozřejmě neřeší vaše obavy o syna, ale více pro něj udělat nemůžete. Ke skryté poznámce: zdá se, že jeho kouřením marihuany jste si jista, proč tedy dělat test? Přeji hodně trpělivosti a klidně znovu napište.