Nerozumím
Rar
Přišla mi mailem informace o nějaké droze, která se údajně má přidávat tajně lidem do pití (např v restauraci) a oni sebou potom nechají manipulovat a nepamatují si, co v inkriminované době dělali (trestná činnost. ap.). Autor mailu tvrdí, že se jedná o rozšířený jev, tak Vás prosím o informaci, jestli je něco takového možné. Celý text původního mailu by sem asi nevešel, proto zkrácená verze. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
O podobném jevu jsem neslyšela. Možná by pomohlo, kdybyste zkusil překopírovat mail celý, abychom byli moudřejší. Vždy se jen pozastavuji nad účelem podobných zastrašovacích e-mailů. Setkali jsme se s poplašnou zprávou, kdy kdosi upozorňuje na možnost nákazy infekčními chorobami jako je HIV/AIDS nebo hepatitida s tím, že narkomané schválně zapichují infikované stříkačky do sedadel v autobuse nebo v kině, aby nakazili nevinné lidi. Tuto zprávu jsme zhodnotili jako naprosto nevěrohodnou s tím, že není zřejmý účel takového jednání (jak zaslání takového mailu, tak případný úmysl někoho takto nakazit) a navíc z odborného hlediska je nákaza tímto způsobem více než nepravděpodobná... Tedy zamyslíme se nad tím, co by to asi mělo za smysl, kdyby někdo házel lidem do pití nějakou látku, díky které by se nechali manipulovat a nepamatovali si, co dělali... Aby za jejich prostřednictví někdo páchal trestnou činnost? Kdyby nějaká taková látka existovala, o čemž upřímně pochybuji, tak by již asi nějakým způsobem zneužívána někdy byla a vědělo by se o ní. Dále - z hlediska vyšetřování trestných činů je nesmysl, aby podání takové látky při spáchání trestného činu nebylo odhaleno, protože by se poměrně snadno dal zjistit stav, v němž dotyčný věc spáchal a velmi rychle by se přišlo na to, jak k záležitosti došlo. Navíc - co by měl páchat? jaký prospěch by z toho měl mít ten, kdo látku podal? jaká látka by to měla být? stal se nějaký konkrétní případ? kdy a kde? Pošlete ten mail. Zkusíme zjistit, jestli je to úplný canc nebo ne. I když spíš si myslím, že jde o první variantu.