obličej
silver
za jak dlouho se při užívání pervitinu objeví na obličeji nebo jinde na pokožce různé fleky a za jak dlouho zmizí, když se přestane droga užívat?

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím úplně přesně, jaké "fleky" máte na mysli? Fleky na obličeji v souvislosti s pervitinem bývají spíš toho typu, že si člověk pod vlivem pervitinu sám způsobí různé drobná škrábnutí a ranky - často dochází k tomu, že v průběhu intoxikace má dotyčný potřebu vyčistit obličej od všech drobných nečistot, pupínků a podobně, a výsledek leckdy bývá tristní. Tyto fleky obvykle mizí, pokud člověk s rozškrabáváním obličeje nebo jiných částí těla, přestane (což se často stane v okamžiku, kdy přestane brát), ale mohou po nich zůstat jizvy. Pokud jde o "fleky" jiného charakteru, tak mohou být způsobené nesterilní aplikací drogy a/nebo aplikací drogy, která v sobě obsahuje příměsi - může jít o zánětlivá ložiska, tzv. abscesy, které se mohou tvořit i na jiných místech než na místě injekční aplikace... Což je docela nebezpečná záležitost a je dost záhodno s tím vyrazit k lékaři. Může jít i o nějakou jinou reakci nebo onemocnění, případně i takové, které s pervitinem vůbec nesouvisí. Těžko se to dá přes internet posoudit. Žádné zcela specifické fleky, které by se objevovaly vždy při intoxikaci pervitinem, nejsou. Kdybyste napsal, proč se na to ptáte a jaké potíže máte na mysli, dostali bychom se dál.