Katka
Proč se mi někdy chce po perníku, když třeba utíkám nebo se jinak hodně pohybuju, zvracet ? A jednou jsem se dobře nastřelila, hodně dobře a asi dalších 10 minut po tom jsem pořád strašně kašlala, z čeho to bylo? Myslela jsem, že umřu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale kolegové lékaři, kteří odpovídají do této poradny jsou buď příliš zaneprázdnění nebo nemocní, takže se odpověď na dotaz takto protáhla. Ohledně toho zvracení - napadá mě, že to bude nejspíš tím, že v průběhu intoxikace nic nejíte a pokud pijete např. džusy nebo rozpustné vitamíny nebo cokoli s bublinkami, tak máte podrážděný žaludek, který může takto reagovat. Nebo je to prostě vyčerpáním - organismus Vám naznačuje, že je přetížený a že byste mu měla dát chvíli klid. Ohledně toho kašle - záleží na tom,jak pervitin aplikujete, nevyplývá mi z toho, zda injekčně nebo šňupáním. Pokud jde o šňupání, tak to mohlo normální podráždění dýchacích cest jako když Vám něco zaskočí. Akorát jste to při nájezdu účinku drogy mohla prožívat intenzivněji než normálně. Taky mě napadá, že pervitin způsobuje větší riziko křečí, což by se v případě dýchacích cest mohlo projevit tímto způsobem - ale to už je spekulace. Víc Vám poradit nemůžu - neznám vůbec Váš zdravotní stav a nedokážu posoudit, zda byly tyto problémy způsobené pervitinem nebo něčím úplně jiným. Ale možná bych být Vámi přibrzdila - abyste si nezpůsobila mnohem závažnější zdravotní potíže.