jak zjistit marhiuanu
jana
Dobrý den, ráda bych se zeptala jako matka šetnáctiletého syna na problematiku marhiuany. Mám podezření na syna že experimentoval s touto drogou, ale nejsem si jistá a bojím se že když ho pošlu na testy a zmílím se že utrpí hroznou ránu naše důvěra, proto se chci zeptat je možné poznat marihuanu z moči při běžné preventivní prohlídce u obvodního lékaře?

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Není vhodné dělat test tajně, ať už by byl výsledek jakýkoliv. Při běžné preventivní prohlídce se drogy netestují. Asi by bylo nejlepší promluvit si o vašem podezření přímo se synem, včetně důvodů, které vás k němu vedou. Na testu se můžete dohodnout (opět je to lepší, než kdybyste ho donutila výhrůžkami). Test se dá koupit v lékárně, stojí asi 100-150 Kč a testuje se z moči. Než ale začnete něco podnikat, promyslete si dobře, co uděláte s případným zjištěním, že váš syn má zkušenost s marihuanou. Test z moči také není 100% spolehlivý, je pouze orientační. Některé další informace o testování drog najdete na adrese http://www.odrogach.cz/index.php?p=&sess=&disp=texty&offset=112&list=112&shw=100045 Pozitivní test vám řekne pouze to, že váš syn v posledních 3 týdnech pravděpodobně kouřil marihuanu. Nezjistíte tak, jak dlouho a kolikrát ji kouřil. Takže nebudete o moc moudřejší. Pokud to půjde, zkuste se synem o těch věcech hovořit. Podezřením na užívání marihuany již vaše důvěra utrpěla, napravit to může jen váš syn sám, test k tomu nestačí. Když budete chtít, znovu napište, jak se situace vyvíjí.