tráva
milan
zdravím vás a chtěl bych se zeptat,mám dceru 18 let,patrně několik let kouří trávu,nevěděl jsem o tom, ale v poslední době asi kouření přehání,začala se jí hrozně měnit povaha,rychle mění nálady,má strašné záchvaty kašle,zhoršení ve škole,časté záněty ledvin atd. nechal jsem ji udělat rozbor a pozitivní je jen lhc.její psychika se rapidně zhoršuje ale neustále tvrdí jako ostatně všichni,že není závislá a může kdykoli přestat a zdravotní problémy s tím nesouvisí. můžete mě poradit kam se obrátit nebo jestli se dá něco dělat?

Odpověděl: Martin Hulík
Bylo by dobré společně s dcerou navštívit nějakou poradnu. Jste-li z Prahy, např. Denní stacionář SANANIM (tel. 220803130), nebo napište, odkud přibližně jste, najdeme vám vhodný kontakt. Zdravotní problémy, které popisujete, nejsou u kuřáků marihuany úplně běžné. Přimějte dceru, aby si nechala udělat celkové vyšetření u lékaře. Pokuste se, když to jen trochu půjde, získat dceru pro spolupráci dohodou. Obvyklá zkušenost je, že se lépe vymáhá dodržování pravidel v chodu domácnosti, čas věnovaný přípravě do školy, apod. než abstinence od marihuany. V tom prvním jsou výsledky jasné (neumyté nádobí, příchod ve tři ráno místo v 11, zhoršené známky), ohledně marihuany ale umějí uživatelé dovedně zapírat a kamuflovat. Proto je výhodnější řešit tento problém s odborníky. Nelze ale očekávat rychlý výsledek, pro začátek bude úspěch, když vůbec konzultace proběhne a dcera bude ochotná k dalším krokům.