*PS
Ag
Ano,dobře,zkusím do stacinonáře chodit i když nevidím smysl. A kdy to asi tak bude k ukončení, přece jen tam chodím od listopadu.Když jsem relapsovala, tak mě opravdu držel,jak píšete, ale v abstinenci to je přinejmenším rozpačité a pro bystré smysly/a to je bez heroinu nádhera/ někdy k nevydžení. Ale třeba jen ten smysl NEVIDIM i když tam je. To jenom tak, že bych z toho taky chtěla něco mít a vědět co. A druhá věc: Pojedu /asi/ s výtvarným programem(toho panáka jste viděl , byl se mnou ve Spalený a už má jméno..Ignác../Tak pojedu s Ignácem etc. mimo rep. do zařízení,kde jsou býv. uživatelé v poslední fázi léčby. Přiznala jsem do smlouvy, že mám osobní zkušenost, přiznala jsem,že jsem brala přes 5 let, ( dál to rozlišené neměli / ale nevěděla jsem, co mám říct,jaký mám vztah k tomu nyní. Nakonec jsem zveřejnila, že nostalgický, ale nevím jestli to je správně, nevím jestli si to tím nezkazím/ještě mi to nepotvrdili/a nevím jestli to tak skutečně mám.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, zkuste do stacionáře chodit. Myslím, že to je smysluplné. Zvláště proto, že si člověk i při bystrých smyslech musí abstinenci podržet a ze samé bystrosti neralapsovat. Jinak je to celé dosti na nic. Ono udržet abstinenci vyžaduje dlouhé a trpělivé úsilí, ve kterém trpělivost, dlouhodobost a kontinuita stojí nad velikostí a rychlostí dosažených úspěchů. Přestat brát umí každej, vydržet to dlouhodobě jen někdo. A myslím že zrovna s tím vám může stacionář pomoci. A to je ten smysl. Udržet vás v trpělivém lopocení se za udržením abstinence. Ono to lopocení zní tak nějak nějak nelichotivě, ale myslím, že to celkem odpovídá. Zkrátka je to dřina. Nejsem si jistý, jestli váš vztah ke drogám je právě nostalgický. Spíše jste socializovaný aktivní uživatel, toho času spíše abstinujete? Neberte to jako urážku, ono je to jako s alkoholem. Tam taky je většina socializovaných aktivních uživatelů. To jste to tom vzhledem k tomu heroinu ještě celekm lépe, než většina lidí s alkoholem. Alespoň se snažíte abstinovat. :-) P.s. Ignácovi i vám držím palce. :-)