závislot na lexaurinu
Aleš
Dobrý den JSEM MUŽ A JE MI 20 LET. Podle mé dotorky- psychiatra mám neúrózu, úzkostnou poruchu. Ale mám také v určitých případech sociální fobii. Osm měsíců beru antidepresiva. Už nemám ani hluboké deprese ani hrozné úzkosti. Už se mi neche skákat z okna. :-) To je v pohodě. Nyný k věci. Dlouhou dobu (asi nějak přes rok, nevím přesn jsem užíval LEXAURIN 3 - sklidňovalo mi to nery, různé strachy, fobie a byl jsem v pohodě. Bral jsem jej i bez lékařského předpisu. Až se mi má DENNÍ dávka vyšplhala na 30mg/den. Před dvěma měsíci jsem se dobrovolně rozhodl s tím přestat, zvládl jsem to, jenomže ten život stojí (sprominutím) zahovno. Tak jsem ho zase začal brát. Snažím se to omezit, jenomže vždy mě skoro ta třicítka doženě. Nedovode se představit jaké to je peklo bez LEXAURINU. Udělal jsem si k němu vztah jako k nejlepšímu kamarádovi, když ho nemám tak na něj pořd myslím, jaký to bylo krásný. No prostě klasickej feťák. Opravdu se toho chci zbavit, jenomže bez LEXAURINU jsem jenom obyčejná troska, co je unášena na vlnách času a nic neudělá. Nic bez něj nedokážu aktivně podniknout. A takovej život nestojí k žití. Vím, že jsem hodně závislý, ale co mám dělat. Chci přesta, ale jak. Prosím poraďte mi. Abych řekl pravdu do ústavu se mi moc neche (komu by se také chtělo, že. .-), ale když to bude nutné tak to podstoupím. Prosím poraďte, jsem zoufalý. Omlouvám se za tak dlouhý dopis. Aleš Šumperk

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Předem se omlouvám za velmi pozdní odpověď, kolega MUDr. Minařík - psychiatr, který měl Váš dotaz zodpovědět, je bohužel v tuto chvíli v nemocnici, proto Váš dotaz čekal tak dlouho. Napadá mě, zda by nešla Vaše situace řešit s Vaší ošetřující lékařkou? Píšete, že léky užíváte i bez receptu, ale nepíšete, odkud máte ta množství léků, která berete, ale předpokládám, že přinejmenším jejich část Vám předepisuje Vaše doktorka - psychiatra. Myslím, že při té denní dávce není zrovna jednoduché, abyste přestal sám - jednak z hlediska psychiky a jednak z důvodu rizika fyzických příznaků při vysazení, které by Vás mohly ohrozit. Chtělo by to nějakou odbornou pomoc, alespoň ambulantní, kde byste postupně léky vysazoval pod dohledem lékaře. Také je možné, že by Vám lékař předepsal nějakou adekvátnější medikaci v rozumné dávce, která by Vám ve Vašich potížích pomohla a zároveň jste pomalu vysadil Lexaurin. Přes internet bohužel neposoudím, zda byste měl podstoupit ústavní léčbu, to by posoudil případně ten ošetřující lékař, ke kterému byste docházel. Nevím, zda je pro Vás myslitelné zajít za svou lékařkou - psychiatričkou nebo zda chcete raději vyhledat pomoc jiného lékaře. Pokud byste měl zájem o jiný kontakt, pokusím se Vám vyhledat někoho z odborníků ve Vašem regionu. Zatím přeji hodně štěstí.