rodice
Pisala som Vam uz viac krat. No teraz mam vazne problem a neviem ako ho mam riesit. Vlastne sa to ani riesit neda. Som v Kanade, pervitin neberem uz asi 10 mesiacov no pred tym som ho vrala asi 2 a pol roka skoro kazdodenne. No prestala som vdaka tomu lebo rodicia ma poslali do Kanady. O nicom nevedeli az do nedavna. Asi pred 2 dnami mo moja matka oznamila ze mi nasla v izbe nejaky list v ktorom pisem o drogach. Problem je v tom ze neviem co bolo napisane v tom liste a ze moji rodicia zistili ze som v minulosti brala drogy. Nemam ani sajnu co im mam povedat a ani nahodou sa nechcem teraz vratit domov. No asi budem musiet. Neviem ako s nimi budem komunikovat kedze som ich asi na uplnej ciare sklamala. Mamka hovorila ze moj otec sa s toho dostaval 2 mesiace a ze este stale ho to trapi. Mam im klamat a nepovedat im celu pravdu. Povedat im ze som to brala iba prilezitostne teda ze som to iba vyskusala? No vazne neviem co si mozem dovolit povedat lebo neviem co som pisala v tom liste. Ale ten list som asi pisala pod ucinkom drogi a asi ked som mala psychozu. Kedze som brala pevitin hodne dlho, po case som na nom mala rozne psychozi,vypadky pamate a rozne halucinacie..... myslite ze je vhodne im klamat? lebo vazne celu pravdu im povedat nemozem lebo moj otec by to asi nezvladol psychycky kedze on prekonal psyhycku poruchu ktorov trpel asi tyzden. Mal tazku psychozu koli tomu lebo bol v nemocnici asi 3 mesiace po tazkej operacii pankreasu ktoru skoro neprezil. Vazne neviem co mam robit ked sa vratim domov a ako mam znova zacat komunikovat s rodicmi........ Hrozne ma to mrzi ze na to prizli a neviem ako sa s tym mam vysporiadat. keby ste mi aspon trochu vedeli poradit bola by som vdacna....

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, jsem velice ráda, že jste se svěřila se svým problémem naší poradně. Je vidět, že máte rodiče ráda a nechcete jim ublížit. Pochopitelně, že jsou nyní v šoku, bojí se o Vás, možná jsou naštvaní, zklamaní, cítí se podvedení a ublížení - jejich malá holčička a drogy, to přeci nejde dohromady! V podobných situacích se těžko radí, ale nedoporučovala bych Vám lhát a nebo jim něco zamlčovat už z toho důvodu, že vlastně ani přesně nevíte, co jste v tom dopise psala ani jaká podezření a obavy je vedli k přečtení Vaši korespondence. Budete-li lhát, mohlo by se Vám stát, že se zapletete do nedůvěryhodných historek a přijdete o důvěru rodičů docela. Rozumím i tomu, že se bojíte, nevíte jak s rodiči komunikovat, jak jim vše vysvětlit, co říct, co neříct. Samozřejmě záleží jenom na Vás, ale pokuste se zvážit rizika lhaní i řečení pravdy, vžijte se do jejich situace, možná že bude pro rodiče pravda lepší, než neustálé pochyby a nejasnosti. Na případný rozhovor si pak najděte vhodný okamžik, nejlépe až přijedete domů a budete mít čas si společně sednout a vše probrat. Rodiče můžete touto nabídkou upřímného rozhovoru po Vašem návratu a ujištěním, že v současnosti drogy neužíváte, alespoň trochu uklidnit. Možná by se Vám s upřímným začátkem získávala jejich důvěra snadněji. Jinak si myslím si, že je skvělé, že se Vám daří v Kanadě abstinovat. Nemáte však obavy, zda se Vám podaří abstinovat i po návratu domů? Možná by Vám podobný rozhovor s rodiči pomohl i v tomto ohledu. V případě, že budete potřebovat pomoc, bez obav se na nás opět obraťte. S pozdravem, Gabriela Koryntová.