problém
Dalv
Dobrý den, mám takový problém, který nechci řešit mezi čtyrma očima. Jsem bývalý narkoman (doufám, že nebude relaps), naposledy léčba po šestiletém braní heroinu v kuse v roce 2002 PLB p.31-35, od té doby jsem měl relaps první půl rok a víc nic, naposledy asi před rokem a půl jsem si dal pervitin (mám v příbuzenstvu dva vařiče), ale pervitin mi nic neříká, takže to byl jenom úlet. Mám výbornou práci (nikdo nic neví), ale mám problémy s alkoholem (přiznal jsem si to, přeci jenom mám zkušenosti PLB, Červený dvůr ,AA, atd), denně vypiju asi 13-15 piv, ale rozloženě celý den, takže nikdo nic nepozná a v tom je ten problém stárnu a začínám mít problémy, bolesti jater atd. (mám ALT 6 takže masakr), mám psychicky náročnou práci a když si nedám pivo tak jsem uplně v depresích a musím si dát pivo na uklidnění. (a to je ten koloběh). Můj psycholog mi řekl, že mám častěji chodit na konzultace a vše se srovná, poprosil jsem ho ať mi napíše deprex, a on řekl, že s míma jaterníma výsledkama mi nenapíše vůbec nic, takže piju, jakýkoliv problém v práci mě totálně rozhodí a začnou mě napadat myšlenky, že na opiatech jsem se měl stejně nejlíp!! Svému psychologovi přestávám důvěřovat a příde mi, že si mě jenom posleche a při tom myslí co bude mít k večeři. Přestávám věřit i terapeutům, terapeut pan Jílek s PLB mi naposledy řekl, že si stejně šlehnu hned za bránou léčebny, a to mi vůbec nepomohlo, protože jsem byl nabitej dojmu, že všechno dokážu. A když jsem se vydal na AA tak tam byl chlap, kterej měl upito a to mě taky vůbec nepřidalo. Nejraději bych šel na zkrácenou léčbu do PLB na tři týdny, jenom aby se mi srovnali myšlenky v komunitě, ale nemůžu kvuli práci (taková práce se najde jednou za život). Takže když to schrnu nevím co dál?? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Martin Hulík
13-15 piv je celkem dost, takže by bylo dobře ihned s tím začít něco dělat. Těžko vám nějak radit, když už to sám všechno dobře znáte. Jako bývalý heroinista jste měl sice jakousi šanci kontrolovaně pít, ale vypadá to, že jste ji prošvihl. Doporučil bych detox. Posilovací léčba by byla namístě, i s rizikem, že přijdete o práci. Tímhle stylem totiž o práci přijdete nejspíš stejně a ještě si k tomu přidáte pár dalších průšvihů. Obraťe se na jednu z léčeben, kde jste dříve pobýval, nikde vám hlavu neutrhnou. Průběh vaší "kariéry" je totiž bohužel celkem typický. K té vaší práci: opravdu je to taková životní výhra, když kvůli zvládnutí pracovního stresu musíte takhle chlastat? Taky bych doporučil nezabývat se příliš skutečnými či domělými křivdami od vašich terapeutů a vzít zodpovědnost za vaši situaci na sebe. Když budete chtít, určitě to zvládnete. Dejte vědět, jak jste se rozhodl. Držím palce.