Rozdil mezi snupanim a vpichem heroinu
nicky
Dobry den. Je zavislost na heroinu stejna kdyz se snupe jako picha? Muj pritel si totiz mysli, ze kdyz si ho bude davat nosem, nemuze byt zavislej.

Odpověděl: Bára Orlíková
Závislost vzniká bez ohledu na způsob aplikace. Tedy přítel se opravdu velmi mýlí, pokud si myslí, že když bude drogu šňupat, nemůže být na ní závislý. Injekční aplikace s sebou jen nese další rizika - pokud si člověk drogu píchá, vystavuje se mnoha nejrůznějším a často velmi vážným zdravotním potížím (záněty žil, abscesy, vážné infekční choroby) a pak také tomu, co se laicky popisuje jako "závislost na jehle" (výhradní preference injekčního užívání před ostatními způsoby aplikace z důvodu uváděného většího prožitku při nástupu účinku drogy). Takže šňupání je z tohoto pohledu "bezpečnější způsob aplikace drogy, ale se vznikem závislosti to nesouvisí. Pokud bude přítel pokračovat v intenzivním užívání heroinu, ať už jakýmkoli způsobem, tak se závislosti a případně abstinenčním příznakům při vysazení nevyhne.