perník
ien
dvakrát jsem si vzala pervitin dostala jsem ho od kamarádky a stou si ho taky vzala. sblížily jsme se a dost se ted bavíme asi víte proč .... rozumíme si teda hlavně jen když "to" máme v sobě... bojím se toho že na mě bude mít piko trvalé následky chtěla bych se zeptat jestli po 1.den- půl čáry 2.čára a čtvrt už se něco takového stalo? nebo když v"braní" budu pokračovat jestli se něco takového stane?

Odpověděl: Martin Hulík
Mám dojem, že už jsem jednou odpovídal, takže k první části vašeho dotazu jen stručně: trvalé následky v podobě psychických potíží se mohou dostavit, s každým dalším užitím se riziko jen zvyšuje. Nehledě na to, že si budete zadělávat na závislost, které se jen těžko zbavuje a může se táhnout dlouhá léta. Můžete mít dojem, že jste našla dobrou kamarádku, se kterou sdílíte tajemství ohledně drog - chápu, že vás po experimentu pervitin fascinuje a je zajímavé si o tom povídat. Obvykle to ale je tak, že při delším braní drog už není o čem si povídat (kromě drog a zážitků s nimi) a kamarádství se točí jen kolem fetu. Opravdu o takové přátelství stojíte? Možná si pak budete rozumět s kamarádkou, ale už s nikým jiným a nikdo nebude rozumět vám. To není dobrá zpráva, že? Zkuste se nad tím v klidu zamyslet. Po dvou dávkách drogy nejste závislá a není problém přestat, když budete chtít. Ke skryté části dotazu. Brát stimulační drogy jako prostředek ke zhubnutí není dobrý nápad. Taková drastická "dieta" vede jen k závislosti a hlavně: ztracená kila hned zase naberete zpět (člověk ztrácí chuť k jídlu, když je pod vlivem pervitinu, ale hned potom si vyčerpané tělo řekne o jídlo a končí to přejídáním). Zkuste jiné metody, jsou velmi jednoduché. Vyžauje to sice trochu úsilí, ale dosáhnete hezké postavy bezpečně, mnohem spolehlivěji než s pervitinem a ještě vás to bude bavit. Výsledek sice uvidíte až za pár týdnů, ale stojí to za to: zdravá strava bez zbytečných tuků a cukrů, nepřejídat se, pít dostatek tekutin a trochu sportovat. Stačí každý den delší procházka a k tomu si třeba 2x týdně zaplavat nebo zaběhat. Cvičit můžete i doma. Zkuste se třeba přihlásit na aerobic. Na www.stob.cz najdete spoustu rad o zdravém způsobu života a hubnutí. Držím palce. Kyž to zvládnete, budete se cítit lépe a i těch přátel bude víc.