Test kokainu z vlasů
Harwor a Kunar
Dobrý den, chtěli bychom se zeptat, jakým způsobem se provádí test přítomnosti kokainu ze vzorku vlasů a jak dlouho po aplikaci je možné z vlasů nebo z vlasových kořínků zjistit přítomnost kokainu? Dá se z vlasů určit před jakou dobou byla droga aplikována? Existují způsoby,jak z těla dostat drogu rychleji?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, podrobným rozborem vlasů se dají poznat všechny drogy, tedy i kokain, a to dlouho dozadu. Tyto testy jsou ale hodně drahé a pokud vím, jsou nařizovány v podstatě jen v případě, kdy je výsledek testu potřeba při vyšetřování závažných trestných činů. V každém případě není žádný způsob, jak dostat drogu rychleji právě z vlasů, tam se drží dlouho po tom, co se zcela vyloučila ze zbytku těla. Podrobnější a přesnější informace o této metodě by Vám jistě poskytli v Toxikologickém středisku, na tel. 224 919 293. Proč to vlastně potřebujete vědět?