jaké mi hrozí ryzika?
Bob
Dobrý den, Chtěl bych vám poděkovat za činost vašich stránek, myslím že mnoha lidem pomohly. S ilegálními drogami nemám žádné zkušenosti. Občas kouřim doutník, a piju hodně kávy. Ale to je tak vše. V průběhu posledního půl roku jsem se začal blíže zajímat o marihuanu. Přečetl jsem relativně hodně materiálů z různých zdroju, ( growe.cz , hemp.cz a pod) dokonce jsem mněl nápad si trávu vypěstovat, to mně však rychle přešlo kvůli předimenzovaným právním postihům. Rozhodl jsem se že bych chtěl marihuanu začátkem letních prázdnin vyzkoušet. Problém však je, že studuji celkem elitní střední školu a dost mi záleží na tom abych v ní neměl žádné problémy. Kamarádi z jiných škol říkali, že u nich dělali náhodné testy na THC. Na internetu se mi bohužél nepodařilo zjístit, jaká je maximální doba, po kterou lze THC zjístit v těle. Pokud si ku příkladu 15. července vykouřím 1-2 skla trávy, bude možné ji v září nějákým způsobem zjístit? Jedná se o geneticky nemodifikovanou, outdoor pěstovanou marihuanu. V případě že by škola zjístila pozitivní test, hrozí mi nějáký kazenský postih (ve vnitřním řádu školy jsem našel ostavec pouze o konzumaci drog v arealu školy a na školních akcích) ? Děkujií za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, myslím, že jste se ve svém hledání informací o konopných drogách dostal spíše na servery, které poskytují poměrně jednostranné informace a ne vždy jsou zcela objektivní. Nejspíš bude lepší, když si přečtete texty o marihuaně na těchto stránkách pod rubrikou Cannabinoidy anebo Vám taky můžu doporučit www.drogmem.cz / Memy / Vliv konopí na zdraví případně web www.drogy-info.cz. Pokud si přečtete o účincích a všech rizicích, a stále budete na svém experimentu trvat, je to pak jen Vaše rozhodnutí. Může to nést samozřejmě nějaké důsledky. Nicméně - pokud byste si zakouřil jednorázově v polovině července, tak by byl případný test na THC pozitivní tak týden, max čtrnáct dní. Pokud byste ovšem kouřil trávu několik měsíců každodenně, tak se THC dá detekovat i měsíc a déle po posledním užití. Školní řád jste prostudoval pečlivě - škola by neměla skutečně udílet sankce za to, že má student pozitivní test na THC, aniž by se prokázalo, že je aktuálně pod vlivem drogy při vyučování nebo že manipuluje s drogou v areálu školy nebo při školní akci. K tomuto si můžete přečíst text o testování na drogy ve školách pod rubrikou Drogy a zákony na této stránce a další informace můžete najít i na www.odrogach.cz. Pod rubrikou Drogy a zákony najdete i FAQ ohledně právních aspektů užívání drog, včetně informací o postizích za pěstování marihuany. No, každopádně si myslím, že v případě toho testu by to mohla být i bez nějaké evidentní sankce poměrně nepříjemná ostuda a pravděpodobně by o tom škola informovala rodiče... Tak to uvažte a pokud se k experimentu rozhodnete, tak je nutné počítat s tím, že budete nést důsledky, pokud dojde na nějaké problémy.