marihuana
je možnost závislosti na marihuaně? a projevují se i změny nálady? (agresivity, výbušnosti, nervozity) zorničky má někdy syn malé, někdy velké(sáčky s nějakou "trávou" + skleněnou trubičkou jsem nalezla, mám však obavy, aby to nebylo ještě něco jiného

Odpověděl: Bára Orlíková
Závislost na marihuaně vzniknout může, ale je to spíš velmi výjimečná záležitost. Změny nálady jsou takový dost nespecifický příznak, může to být známka ledasčeho a ani to nemusí souviset s drogami - i když pro marihuanu nejsou záchvaty vzteku a agresivita úplně typické. Zkuste si přečíst text o marihuaně na našich stránkách pod rubrikou Cannabinoidy a možná i ostatní texty o drogách, abyste měla představu. To, co popisujete, se může vztahovat k užívání v podstatě jakékoli drogy - užívání stimulačních drog (pervitin, kokain) může vést k předrážděnosti, agresivitě, nervozitě, ale i při užívání opiátů se při vysazení drogy mohou objevit takovéto příznaky. Ohledně těch zorniček jsem Vám psala minule - velké zorničky mohou být příznak užívání stimulačních drog, malé zorničky příznak užívání opiátů. Trubička, kterou jste nalezla, může sloužit ke kouření marihuany (pokud jste ji našla u těch pytlíků s "trávou" - což by měla být opravdu rostlinná sušená hmota, a ne nic jiného), ale také může sloužit k užívání jiných drog. Některé drogy se užívají šňupáním a k tomuto způsobu aplikace se užívají trubičky nebo brčka. Nechci Vás zbytečně děsit, ale bohužel z Vašeho dotazu moc konkrétních informací nemám, abych Vám mohla přesněji odpovědět. Vím, že byste ráda měla ujištění, že syn nic jiného kromě trávy nebere, ale to Vám bohužel přes internet nemohu poskytnout. Možná kdybyste napsala o sobě a synovi víc, mohla bych Vám lépe poradit - kolik synovi je, jak jste získala podezření, jak syn v rozhovorech na toto téma reguje, jaké máte vztahy v rodině, jestli nemá syn nějaké další potíže, které by s drogami mohly souviset (absence ve škole nebo v zaměstnání, potíže s policií)... Zatím přeji hodně štěstí.