Re:nezodpovězený dotaz
Gábina, Zuzana
Děkuji za reakci. Nicméně odpověď ze 30.5. jsem nenašla ani podle kódu ani mezi zodpovězenými dotazy z daného dne, dokonce nám nic nepřišlo ani na e-mail, který jsme u 1. dotazu vyplňovaly. Můžete nám tedy odpověď znovu vyvěsit na poradnu nebo poslat na e-mail? Kód původního dotazu byl 121404. Dík Gábina a Zuzana

Odpověděl: Bára Orlíková
Zkoušela jsem vyhledat dotaz přes veřejnou část stránek - když jsem levém horním rohu zadala Váš kód do políčka "Zadej kód" pod kolonkou "Najdi dotaz", tak mi to dotaz otevřelo. Jinak posílám svoji odpověd z 30. 5.: "Obávám se, že s tímto také nemáme úplně mnoho zkušeností. Plyn do zapalovače má podobné účinky a rizika jako jiné těkavé látky včetně toluenu (viz informační text pod rubrikou Těkavé látky). Poškozuje především sliznice, plíce a může způsobit nevratné změny CNS. Samozřejmě je zde riziko předávkování z důvodu špatné odhadnutelnosti dávky. Alkohol účinek bude potencovat, takže pak je odhad vcelku nemožný. Na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti jsem Vám našla článek z tisku, který se tomuto tématu myslím vcelku na úrovni věnuje - http://www.drogy-info.cz/article/view/81/1/130/#16339. Další informace byste našly v knize Tyler: Drogy v ulicích, kde autor věnuje tomuto problému celou kapitolu a informace jsou dle mého názoru taky poměrně kvalitní. Víc vám v tuhle chvíli asi poradit nedokážu. Přeji hodně štěstí." Jinak mě ještě napadá, že riziko je také v tom, že těkavé látky jsou vysoce vznětlivé a z článků v tisku vyplývá, že několik obětí užívání plynu do zapalovače nezemřelo na následky užívání drogy jako takové, ale uhořeli - díky neopatrnosti při manipulaci např. se zapálenou cigaretou vznikl při užívání látky požár. Některé z těkavých látek dokážou způsobit řádnou explozi (stlačených plynů se to týká obzvlášť).