Přítel fetuje
gábina
Dobrý den, minulý týden jsem Vám již psala a velice děkuji za odpověď. Zatím jsem se na odborníka neobrátila, ale s přítelem jsme tuto variantu probrali. Pevně věřím tomu, že to zvládneme sami a zatím to jde i když je to těžké. S přítelem o všem komunikujeme a vše mi popisuje jak to vlastně bylo. Závislý je asi půl roku a poslední měsíc bral každý den asi gram pervitinu. Mám ještě pár dotazů: za jak dlouho se dostane všechno z těla ven a zda to může mít nějaké následky do budoucna? Dá se třeba koupit v lékárně nějaký test z kterého poznám, že s tím přítel opravdu skončil? Například z moči? Je to pro mě velice těžké a snažím se mu pomoci ve všech směrech, máme hrozně pěkný vztah a jsem ve věku, kdy už pomýšlím i na dítě, ale myslím si, že nyní by to bylo značně rizikové, proto se ptám za jak dlouho by mělo být opět všechno v normálu. Velice Vám děkuji, nevím s kým jiným bych si o tom měla promluvit a hlavně musím fungovat v práci a nedát na sobě nic znát. Zdraví Gábina

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to jsem ráda, že to zvládáte a řešíte, i když gram pervitinu denně není málo, tak to hlavně nepodceňte a v případě, že by se cokoli dělo, nezůstávejte na to sama. Jinak k Vašim dotazům - myslím, že by opravdu bylo dobré chvíli počkat s dítětem, ne ani tak proto, že by v sobě měl ještě nějaké stopy pervitinu (ty fyzicky vyprchají do 2 týdnů, i když samozřejmě tělo se z toho dostává déle), ale hlavně proto, že asi není teď zrovna vhodná doba, abyste si pořizovali potomka. Nejprve by se měl Váš přítel dát sám dohromady, protože taková událost by pro něj mohla být hodně riziková. Jinak po zdravotní stránce by to na Vaše dítě nemělo mít žádný vliv, i když by pro Váš klid bylo dobré, aby před tím, než se odhodláte pro těhotenství, prošel komplexní zdravotní prohlídkou. Co se týče testů , ve větších lékarnách jsou k prodeji testy na detekci drog z moči, buď na jednu nebo na více drog. Ty Vám prozradí ovšem jen to, že přítel neměl pervitin poslední 1-2 týdny. Jde tedy spíš o to, jak s takovou informací naložíte, co pro Vás bude znamenat a jestli taková kontrola nenaruší Vaši vzájemnou důvěru. bylo by tedy dobré se na případném testování s přítelem předem dohodnout. Snad to ale nebude ani potřeba a vše se bude dařit i tak. Přeji hodně trpělivosti a síly...