šalvěj
mirek
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na šalvěj a její legálnost v ČR. Kamarád přivezl ze skotska šalvěj dovíáženou z mexika. Je tam v prodeji a kupujou ji hlvaně turisti. Je tam legální. Když sem si dal práska, tak sem nezažil nic takovýho, LSD je pro ti tomu hračka pro děti. Bylo to asi jen deset minut, ale bylo to staršně intenzivní. Zajímalo by mě co je v tom za sktivní látku a jestli ta látka je vČR legální. Díky moc. Mirek

Odpověděl: Bára Orlíková
Informace o rostlině Šavěj divotvorná (Salvia divinorum) najdete velmi podrobně v Encyklopedii rostlinných drog na http://www.biotox.cz/drogy/, pokud si název rostliny zadáte do vyhledávače. Jinak - ohledně toho, zda je látka v ČR legální - salvinorin (tedy účinná látka šalvěje), není uveden na seznamu látek, které se dle nařízení vlády 144/1999 pro účely trestního zákona považují za psychotropní a omamné látky nebo jedy. Záleží ovšem na tom, proč se na legalitu ptáte - pokud budete šalvěj pouze přechovávat pro sebe, tak by neměl být problém. Ovšem je mnoho jiných situací, při kterých je lhostejno, zda je látka legální nebo ne - pokud někomu drogu podáte a dotyčný skončí na JIP v nemocnici, tak už je to trochu jiný případ. Jen na závěr: Pokud Vám jedna zkušenost nestačí, zacházejte s tím velmi opatrně. Jak jste již zjistil, není to hračka na hraní - což se dá říct o všech halucinogenech.