rozšířené zorničky
jsou ty černé tečky v očích nazývány zorničky, pokud se jsou tzv. někdy malé, někdy velké je to známkou toho, že syn bere drogy, je toto smršťování i u marihuany, nebo je to známkou ještě něčeho horšího (tvrdší drogy)?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zúžení nebo rozšíření zorniček může být známkou užívání drog. Ovšem zorničky slouží především k tomu, že reagují na světlo a regulují vstup světla do oka. Při větším osvětlení jsou menší (propouští méně světla do oka) a při šeru jsou větší (oko potřebuje více světla). Takže záleží také na tom, za jakých okolností oči dotyčného člověk pozoruje. Nicméně - pro marihuanu jsou spíše typické zarudlé oči než zúžené nebo rozšířené zorničky, člověk může působit ospale nebo unaveně. Rozšířené zorničky jsou typické pro užití stimulačních drog nebo halucinogenů a zúžené zorničky pro užití opiátů. nevím, zda pozorujete u syna ještě nějaké další příznaky, proč máte podezření, že by mohl brát "tvrdé" drogy, takže takhle to nedokážu přes internet moc posoudit, jestli se jedná "pouze" o marihuanu nebo o něco jiného. Kdyžtak znovu napište.