strach
margotka
Chtela bych se zeptat co presne znamena flashback?Pritel byl nekokolik let na heroinu,ted bere 1,5roku subutex.Rada bych mu verila,ze nic jineho nema ale pravidelne kazdy 3tyden upadne do deprese,nebo apatie.1-2dny nekomunikuje,je to v pravidelnych intervalech.Myslite,ze si obcas neco vezme nebo je to tim flash...?Subutex uziva kazdy den 4mg,na predpis a pod jazyk.Mnohokrat dekuji za odpoved,kterou potrebuji znat co nejdrive.Jsem moc nervorni.Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Flash back to asi nebude. Přesný překlad je záblesk paměti a je to návrat stavu jako při intoxikaci. Typický je pro halucinogeny, u ostatních drog je méně častý. Spíše vyjimečný a alespoň ze zkušenosti vím, že bývá spíše než na intoxikaci na odvykací stav. Rozhodně u opioidů. Ale ani to není myslím flash back, protože to je stav ktarý se vyskytuje přirozeně, člověku je prostě tu a tam blbě. :-) Jinak přítel může samozřejmě užívat něco jiného, ta pravidelnost mě trochu mate. Může to být docela normálně vyskytující se stav který může souviset s únavou. :-)