Podezření
elza
Dobrý den,mám podezření na mou dceru,že začína být závislá na drogách. Přiznala se že párkrát něco skusila,ale že to nepotřebuje. Dá se nějakym szpúsobem zjistit,jak casto a kolik toho bere aniž bych s ní musela na lékařské vyšetření? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel nepíšete moc informací, abychom Vám mohli adekvátně poradit. Především jde o to, o jakou drogu se jedná - od toho se odvíjí leccos dalšího. Je rozdíl, zda se jedná o marihuanu nebo o heroin, přec jen první z těch drog je výrazně méně riziková než ta druhá. Také je docela důležité, kolik dceři je - pokud je jí třináct, je to samozřejmě naprosto jiná situace, než jestli je jí dvacet. Také nepopisujete situaci, v níž podezření vzniklo, příznaky, díky kterým jste podezření získala - proč vlastně jste se dcery na užívání drog ptala. Důležité je také, jak dlouho stav, který by mohlo ukazovat na užívání drog, trvá a zda se k tomu vážou nějaké problémy (třeba absence ve škole apod.). Napište mi víc a pokusíme se něco vymyslet. I když upřímně - i kdyby se dala jednoduše získat informace o tom, jak často a kolik toho dcera bere - zkuste se zamyslet nad tím, k čemu Vám ta informace jako taková bude? Důležitější je, co dcera zkoušela, jestli drogu stále užívá, jestli má nějaké související problémy a na mnoha dalších věcech. Pokud napíšete bližší informace, může se pokusit najít způsob, jak se situací hnout. Zatím držím palce.