xtc a vliv na srdce
clubber
Zdravím, dobrý den! Chtěl jsem se zeptat, jak moc má braní extáze vliv na kardiovaskulární systém, samozřejmě v souvislosti s životním stylem "clubbera" tj. při extázi relativně dlouhá zátěž organismu (cca 6-8 hod. tanec). 2. Jak moc má vliv na vlastně celý kardiovaskulární systém konzumace alkoholu spolu s xtc. - tj. je v tom nějaký rozdíl v riziku: xtc versus xtc+alkohol 3. xtc+alkohol - játra - asi velký problém že? :-) PS: doktorka objevila šelest na srdci a občas mám pocit přílišného bušení srdce (ačkoliv, to nejvíce po marihuaně... (???) )

Odpověděl: Jakub Minařík
MDMA jak psychomotorické stimulans kardiovaskuární systém zatěžuje poměrně dost. Hlavně pokud ji užíváte v dávkách, kdy její efekt je prakticky jen stimulační (to je + - více než jedna tableta). Je to pak jako závodní auto. Jede sice rychle, ale jen pár závodů. :-) Alkohol a ext je pro játra samozřejmě vražda. EXT je sama o sobě hepatotoxická, resp. může vyvolat jaterní nekrozu. Vliv alkoholu na játra je celkem známý. Jijich kombinace, zvláště ve větších dávkách, může jejich efekt prohloubit. Pokud pijete denně a tu a tam k tomu přihodíte ext, tak to není moc dobré. P.s. Jestli ext brát musíte, zkuste k tomu nepít alkohol (a vůbec ho pijte umírněně) a brát maximálně 1 za večer. I když nebrat je vůbec nejbezpečnější. :-)