marihuana a můj bratr
Lucka
Dobrý den, prosím vás, poraďte mi. Bráchovi je 17, trávu kouří tak dva roky. Ne denně, ale myslím, že dost. Zanedbává školu, o domácích povinnostech nemluvě (koš vysype 1x za rok a myslí si, že je vystaráno)... Je v partě, která dost hulí a je tam jeden, co bral nevím, jestli i teď heroin. Doma na něj naši nestačí, neví si rady.... I když by rádi něco udělali, neví co... A pořád si nechtějí připustit, že to se Zdendou vypadá tak špatně. Já ho mám moc ráda a ničí mě, když vidím, jak ho to ničí a ničí i naše vztahy. Jak mu můžeme pomoct? Bojím se, že to sami nezvládneme... Děkuju Lucka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je pro Vás hodně těžké dívat se, jak se bratr ničí a jsou z toho špatní i rodiče. Je ale bohužel pravda, že dokud nebude chtít sám něco změnit, těžko ho nutit, aby přestal marihuanu kouřit. I když je pravda, že podle zákona jsou za něj ještě rodiče zodpovědní a vlastně by ho mohli "přinutit" léčit se, jenže taková léčba většinou nemá velký efekt. Co ale rozhodně můžou udělat je chránit si vlastní zdraví a zázemí, které jim třeba ničí a ohrožuje. Mohou mu dát nějaká pravidla pro společné soužití a stanovit i snakce, pokud taková pravidla nebude dodržovat. Je to ale většinou dost obtížné a myslím si, že není ani potřeba takovou situaci zvládat sami. Zkusili jste vyhledat nějakou odbornou pomoc? Ať už ve formě konzultací i s bratrem nebo třeba pouze pro Vás a rodiče, abyste zjistili, jak s ním lépe žít a přitom se nezničit. Kdyby jste měli zájem o nějaký kontakt v blízkosti Vašeho bydliště, napište, kde by to mělo být nebo zavolejte na naši poradenskou linku na tel. 283 872 186, kde můžeme celou věc také probrat. Určitě to nevzdávejte, vždycky se najde nějaká cesta jak najít aspoň zlepšení když ne úplné řešení problému.