Di(y)lema??
Nael
Dobrý den... Možná vám můj dotaz přijde trochu absurdní, ale zajímala by mě jedna věc....Je mi 18 let a s nelegálními dragami nemám žádné zkušenosti, ale hodně se stýkám s lidmi kteří docela hodně frčej.Myslim, že jsem celkem silnej člověk , co se týče svých názorů, ale mám trochu strach sama ze sebe.Najednu stránku mě to mocmoc láká, ale na druhou stranu se hrozně moc bojim těch hnusů, co přijdou potom.Už dlouho se o drogy zajímám, moc ráda se o tom bavim, zajímá mě všechno, ale přijde mi hloupý z mí strany dělat si na to nějakej názor, když ani nevim co je to za pocit , když nemůžeš pochopit své přátele, a jen tak nezjištně koukáš co se s nimi děje...Hrozně by mě zajímalo jakej na to máte názor....děkuji Nael

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že je v životě i mnoho jiných věcí, které člověk nevyzkouší, a nijak tím neutrpí. Mám pocit, že je velmi zrádné se snažit pochopit své přátele prostřednictvím toho, že začnete brát drogy taky. Protože jakmile si s nimi jednou dáte, obávám se, že se to bude blbě zastavovat - pokud sama říkáte, že "frčí hodně" (což mi odkazuje na stimulační drogy). Nikdo netvrdí, že si na to nemůžete udělat názor, i když to nevyzkoušíte... Můžete mít názor na válku, aniž byste se musela jet podívat do Iráku nebo Kosova. No, koneckonců, předpokládám, že máte zkušenost s alkoholem - a tak nějak mám pocit, že kdo se někdy spálí o svíčku, nebude šlapat bosou nohou do táboráku... Alkohol je mimochodem taky poměrně silná droga, přestože je legální. Mám za to, že pokud mluvíte o "hnusech, které přijdou" a o tom, že pozorujete, co se s vašimi přáteli děje, že si dokážete přinejmenším zčásti představit, co se s nimi opravdu děje. Napadá mě, že řada mých kolegů taky nikdy nevyzkoušela drogy a přesto jim klienti, kteří drogy berou nebo brali (aspoň ve většině případů) důvěřují a nemají pochybnost o jejich odborných schopnostech. Na to, abyste mohla někomu pomoci, nemusíte mít nutně stejnou zkušenost jako on. Ale pokud se přesto rozhodnete to vyzkoušet, je to jen Vaše rozhodnutí. Každopádně je dobré mít o droze, o kterou se jedná, dostatek informací, abyste snížila rizika případného průšvihu. Takže přeji hodně štěstí v rozmýšlení.