kytky v domě
kočička
Jsem-li majitelkou opuštěného domu,který neobývám já ani nikdo jiný a na základě např.udání najde policie v tomto domě rostliny marihuany,mám nějakou šanci prokázat,že tyto rostliny nebyly moje? Je povoleno pěstovat marihuanu k zahradnickým ůčelům?

Odpověděl: Bára Orlíková
No, vždy jde o kontext. Šanci prokázat, že rostliny nebyly Vaše jistě máte. Ovšem pokud Vás někdo udá na základě toho, že Vás v domě nebo zahradě domu uvidí, že se o rostliny staráte, bude to asi problematické. Jinak, pěstování konopí je posuzováno jako výroba drogy (nikoli držení drogy, kde se podle množství drogy jedná o přestupek nebo o trestný čin, ale s výrazně nižší trestní sazbou než výroba drogy) podle § 187 trestního zákona. Pokud byste chtěla o tom další informace, podívejte se do rubriky Drogy a zákony, kde najdete přesná znění zákonů. Pokud byste chtěla pěstovat konopí pro zahradnické účely, muselo by jít o rostliny vypěstované ze semen, která jsou certifikovaná a rostliny pak mají obsah THC do 0,3. Což je velmi málo - pro intoxikaci jsou pak takové rostliny nebo jejich části v podstatě nepoužitelné - jedná se o technické konopí. Marihuanu tedy pro zahradnické účely pěstovat nelze - pokud se tedy shodujeme v tom, že marihuana je část rostliny konopí, má obvykle vysoký obsah THC a slouží k intoxikaci. Navíc by Váš pěstitelský záměr nejspíš musel být schválen - políčko nad určitou rozlohu se musí hlásit.