odpovednost
marie
Dobry den, chtela bych se zeptat na vas nazor - myslite si, ze by mela byt zavedena trestni odpovednost uzivatelu drog? Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Zač by měli být trestně odpovědní, za to že užívají drogy? No, klidně ano, ale pak abychom byli spravedliví, bychom to měli vztáhnout i na alkohol (tvrdá droga, nadělá větší paseku než všechny nelegální drogy dohromady), nikotin (spousta lidí na něj umírá), ... Nakonec by seděli ve vězení skoro všichni. To myslím není moc optimální cesta. Krom jiného - pokud uživatelé drog něco provedou, jsou pochopitelně trestně odpovědní jako kdokoli jiný. Užívání drog samotné trestné v českém zákoně není - ovšem jakékoli nakládání s drogou vyjma držení malého množství drogy (což je přestupek) je trestný čin.