Pokračovanie problému so synom, ktorý berie kokaín
Ján
Dobrý deň! Ďakujem Vám za rozsiahlu odpoveď. Ja som síce bohatý človek, ale nijako ma nemôže poškodiť informácia, že môj syn berie drogy a keby aj ano, tak sa nič nedeje. Ja pracujem v súkromnej sfére, nie v štátnej a ani nie som v politike, to sme sa zle pochopili. Uznávam, že som sa zrejme svojim ďeťom venoval veľmi málo citovo a tak som sa rozhodol, že to zmením. Na začiatok som si zobral voľno na 1 mesiac. Vždy som sa snažil im pomáhať aspoň finančne. Vždy si mohli a môžu kúpiť čokoľvek, dvaja synovia boli v pohode, vedeli sa prispôsobiť, ale po smrti mojej manželky a ich matky, sa ten najmladší zrejme prispôsobiť nedokázal a ja som si to nevšimol. To bolo obdobie jeho maturít, veľkej lásky, ktorá stroskotala a ešte stratil mamu ... Podľa jeho slov, tam sa to niekde začalo s kokaínom, alkohol tiež začal užívať viac, no nechcel ma sklamať a tak zároveň študoval na VŠ, ktorú teraz teda prerušil na 1 rok. So synom sme išli k psychiatrovi, ktorý sa venuje aj drogovým závislostiam a potom už to bol rýchly postup. Od vyšetrenia, kde sa pýtal môjho syna (ja som nebol v prítomnosti) na rôzne záležitosti asi 1 hodinu a potom ešte mňa asi 30 minút na rôzne záležitosti sme dostali odporučenie na PN VZ pri Nitre, kde je skutočne špecializované oddelenie s jednými z najlepších výsledkov na liečbu drogových závislostí (alkohol, heroín, ...). Dnes som ho tam zaviezol, spravili mu nejaké testy a bude tam 10-15 týždňov. Išiel tam plný odvahy, snáď mal viac odvahy ako ja, pretože ja som mal taký pocit až strach, že ho strácam ... že som zlyhal pri jeho výchove, keď to skončilo až takto zle, no snáď mu to pomôže. Pôjdem ho aj pozrieť, no bolo mi doporučené až po 14 dňoch, pretože takúto dobu bude zatvorený na akútnom oddelení, aby si zvykol na podmienky a aby neutiekol, keď bude mať chuť si zohnať dávku. Ja som prehodnotil svoj život a budem sa odteraz viac venovať rodine a priateľom, na prácu mám dosť ľudí :-) Dostal som samozrejme veľmi veľa rád a zodpovedali mi lekári na veľa mojich zvedavých otázok, takže som spokojný a zároveň pevne verím, že synovi táto liečba pomôže. Pre Vás je to asi len 1 prípad z milióna, ale aj tak Vám veľmi ďakujem, zatiaľ, za Vašu pomoc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Tak to jsem ráda, že syn do léčby nastoupil. Nakonec to od vašeho prvního dotazu šlo velice rychle. Vypadá to, že syn skutečně motivaci k léčbě má a budeme doufat, že ho to v průběhu léčby nebo po léčbě neopustí. Jak jsem už psala, léčebný proces je dlouhodobá záležitost a potíže mohou nastat i po absolvování léčby, když se člověk vrátí zas do svého původního prostředí. Bylo by fajn, kdyby i po léčbě mohl syn někam občas ambulantně docházet. Nicméně, zatím nechme předčasných úvah. Především je potřeba, aby dokončil léčbu. Pak je možné řešit vše ostatní. Jinak - myslím, že si nemusíte dávat takovou vinu za to, jak syn na tom teď je - faktorů, které k rozvoji závislosti přispěly, bylo jistě mnohem více. Smrt matky ho musela nutně zasáhnout a vy jste se jistě snažil synům vytvořit zázemí, jak jste nejlépe uměl. Bohužel člověk občas nevědomky napíná síly pouze jedním směrem a ostatní věci nechává trochu stranou. Jistě je čas s tím něco udělat. Takže držím palce Vám i synovi. Kdyby byl nějaký problém, zas napište.