jana
když abstinuju od pika, je nebezpečná i tráva? 3 roky jsem čistá, teď sme po dlouhý době někam zašli, kde všichni byly zhulený a zase se mi to vrátilo..ty chutě, aspoň tu trávu, když už mám zkaženej život

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že se Vám vrací chuť si zakouřit trávu, zvlášť pokud jste se pohybovala ve společnosti lidí, kteří trávu kouří. Nevím, jestli jste byla někde v léčbě nebo abstinujete bez léčby. V obou případech ovšem sama nejlépe víte, že pokud se dostanete do okruhu lidí, kteří berou, je to pro Vás rizikové. Také asi sama nejlépe víte, že pokud se dostaví silná chuť na drogy, tak je to symptom toho, že je něco v nepořádku a řešení pochopitelně není v tom si dát nebo se zhulit. Jak sama píšete, tak byste si dala "aspoň tu trávu". Ze zkušenosti vím, že je v tom podtón "nejradši bych si zase dala perník", ale protože je to pro vás hůře překročitelná hranice, rozbijete první obrannou zeď, která Vás po těch třech letech od drog chrání a tou je opětovná zkušenost s marihuanou. Vaše obrana oproti pervitinu bude po zmizení téhle první bariéry slabší. Pak může nastat to, že Vás ta zkušenost s trávou neuspokojí a řeknete si, ež byste si dala aspoň extázi, když už nemůžete ten perník. A pak nastane to, že začnete uvažovat o tom, co by se stalo, kdybyste si dala jen jednou jedinkrát perník... Myslím, že víte přesně, kam tím mířím. Tráva je pro Vás riziková, i z jiných důvodů než těch, které jsem popsala. Stejně jako jakékoli jiné drogy. Možná by bylo teď lepší se zamyslet spíš nad tím, proč vlastně píšete, že máte zkažený život... Jestliže se Vám daří tři roky abstinovat, tak by se Vám měl život dávat spíš do pořádku. Nebo máte zkažený život právě proto, že "musíte" abstinovat? Nebo jste si na drogách přivodila nějaké potíže, které Vás dosud pronásledují? Zkuste mi napsat o sobě něco víc. Možná bychom našli jiný lék na zkažený život než hulení :) I když - pokud se pro trávu rozhodnete, je to jen a jen Vaše rozhodnutí. Rizika znáte. Zatím přeji hodně štěstí.