Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaké jsou možnosti a způsoby práce sociálnío pracovníka v oblasti protidrogové prevence? Na úřadě se jedná o kontakt se školami a zařizování přednášek? Co jiného? A jestliže pracuje soc. pracovník v nějaké organizaci zabývající se drogovou problematikou, jakou tam má úlohu v oblasti prevence? Liší se nějak ta jeho práce na úřadě oproti v organizaci? Děkuji Katka

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím sice úplně proč se na to ptáte, ale pokusím se Vám odpovědět. Pravděpodobně myslíte pozici protidrogového koordinátora - to je pozice spíše organizačního charakteru, spíše než s klienty protidrogových služeb nebo se žáky škol komunikuje s vedením organizací zabývajících se prevencí a léčbou, pomáhá při zajišťování jejich aktivit, dohlíží na financování... Zatímco pracovník primární prevence v organizaci pracuje přímo s dětmi, žáky, studenty, na něž je primární prevence zaměřena. Existují organizace více zaměřené na preventivní aktivity a některé spíše na práci přímo s drogově závislými. Takže pracovníci mají různé role, někteří dělají primární prevenci a někteří vyměňují závislým injekční stříkačky. V obou případech to mohou být vystudovaní sociální pracovníci. Moc nevím, kam svou otázkou míříte a co vlastně chcete vědět. Více o primární prevenci najdete na www.drogy-info.cz pod kolonkou Pomoc a léčba / Primární prevence nebo na www.odrogach.cz, případně na www.prevcentrum.cz.