léčení
Iva
Dobrý den, pane doktore, jsem z Mělníka a jsem v kontaktu s AT poradnou na Mělníku. Radu, abych na syna vyvíjela tlak, beru, mám jen otázku - do práce, co jsem mu sehnala včera nedorazil, ačkoliv jsme se dohodli, že tam chodit bude, mám ho hned vyhodit? jde o to, že si myslím, že vozit ho do léčebny nebo do komunity - že nyní nemá smysl, že si bude myslet, že až se vrátí, (uteče) že mu to zase na chvíli projde, zase s ním budu vyjednávat a tak to půjde dokola. Jak zvládnu vyhodit ho z domu, aby se tam neustále nevracel? Co když opět rozbije dveře, mám zavolat policii? Díky za odpověď, Iva

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně toho, jestli zavolat na syna co rozbil dveře policii, tak to myslím jednoznačně ano. Ohledně toho vyhazovu z domova - to je vždy složitá otázka, ale myslím, že vyjednáváním v téhle situaci synovi nepomůžete. Pokusil bych se promluvit s AT poradnou v Mělníku a pokud se neobjeví nějaké zásadní proti, tak bych o vyhazovu na vašem místě vážně uvažoval. Ano to má sice různé komplikace, jako třeba že se syn může něčím nakazit, může se předávkovat, ... Ale na druhé straně, to co se děje nyní k tomu může vést také. Možná ten vyhazov, alespoň pro mě, nabízí nějakou perspektivu, že se to změní. Ale rozhodnout se musíte vy. Držím palce a přeju pevné nervy. :-)